|
|
|
|---|---|
328_Driven |
nu har bmwn stått på " eriksson och månsson " över en månad utomhus på deras inhägnade gård. för reparation. Bilen är avställd så det kommer endå inte bli mer körade i går . Men efter som den har få stå ut med regn o rusk i över 1 månad tänkte jag att det vore kanske så väll dags för en polering och vaxning på bilen . innan den ställs in i garaget för vintern.? |
| Använd gärna sökfunktionen så har du läsning ett tag framöver om vax och polering ! | |
|
Fördelen med polering o vaxning på hösten har två fördelar: 1: Du slipper de veckolånga köerna för rekond på våren 2: Det är bara att ta ut bilen vackert glänsande ur garaget på den första fina vårdagen 3: Tro det eller ej..men det går faktiskt att pruta på hösten eftersom rekond företagen får in mindre jobb o står ofta med en massa bilhandlar bilar som de får 1500 plus moms för. |
|
| menade 3 fördelar ;) | |
328_Driven |
tänkte köpa tekyl spray från biltema o behanla underredet någon som gjort det tidigare ? |
|
Jag köpte nån linoljebaserat rostskydd för hålrum mm på BILTEMA som jag nu kletat in större delen av min 318T med. kan man förebygga rosten så tycker iaf jag att det är värt att lägga några timmar på det! Tror inte dessa produkter är dåliga bara för att det står BILTEMA på förpackningen... //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.