|
|
|
|---|---|
328_Driven |
fördrygt en månad sedan smällde jag med 328 e36'a . en mindre olycka .Detaljerna vill jag inte gå in på . var på Bmw idag o kollade hur det var med min kärra efter att ha ringt till dem i går fick inget tydligt svar . Det enda som återstår nu är att fälgarna ska komma tillbaka från rikt o lakering . sen en hjulinställning. Tycker att det är Skandal att behöva vänta i över en månad på att få bilen vidgjord. Nu till frågan ! Andvänder sig Bmw Endast av nya Delar när det gäller reparation i Underrredet så som .. Bärräm . stag . drivaxlar . länkarm ? ska be dem om en detaljerad lista på vad som är bytt på bilen när jag får den. Tycker endå att Själva "eriksson o månnson " inte borde ge ut en bil som varigt på service utan att allt är gjort till 110 %. Vad är era erfarenhter från en bmw verkstad ? någon som lämmnat sin bil till bmw i kristianstad ? |
|
De använder begagnade delar också, då jag vet likande bilar som din som fått det. Att reperationen tog en månad förvånar mig inte, synd att det ska vara så. Kolla om det bytt saker som bromskivorna eller stötdämpare för de byter inte säkert båda om en är förstörd utan bara den trasiga, och då får du stå för den andra själv om du vill ha fräscha grejer på båda sidor. Sen får du vara lite uppmärksam direkt när du får tillbaks den att den är okej, för det är så mycket lättare att få dem att fixa till problem som de missat om det inte gått veckor efter du fått tillbaks den, för då säger de att det uppkommit efter de lagat bilen. Mvh Johan |
|
328_Driven |
självklart ska jag vara välldigt uppmärksam på det ! har dem ingen garanti vid sånna hära jobb ? tycker inte dem borde andvända begagnade delar ! har hört mycket skit om dem .. Att Anställda startar en kall kund bil o rusar motorn i sprätter med den i i verkstaden m.m. . vad har ni för erfarenhter efter att fått tilbaka bilen från själva bmw .. efter en reparation från en olycka !? |
|
Klart du inte tycker de borde använda begagnade delar, men försäkringsbolaget tänker nog såhär, hans delar hade gått säg 15000 mil, då ska vi ersätta honom för det genom att sätta dit motsvarande delar, alltså begagnade. Men det tycker ju inte vi bilägare om, men lite förståelse för hur de tänker har jag ändå. Men de borde ju även finnas en intressekonflikt mellan verkstaden och försäkringsbolaget. Verkstaden säljer ju ofta delar också, klart de vill sätta dit mycket nytt då, då de får sälja mer. Så man kanske får mer nytt än vad försäkringsbolaget egentligen vill. Mvh Johan |
|
| men man ska ju inte behöva va orolig om man lämnar in en e36 för dom (om den finns kvar sen bilen va ny) så ska de ju finnas en verkstads nyckel till dom som gör att den inte går fortare än 50km/h. sån har iallfall farsan på sin e36:a... | |
|
e30-power, upp till 50 kan man ha kul i 1'ans växel.. Var med farsan i Volvos verkstad några veckor sedan, in kommer en grön V40 flygandes i 40-50 inne i reparationslokalen, tvärnit, sladd 5-6 meter... 10 minuter senasre kommer en kund och hämtar den.. Inte sådant man vill att bilen ska vara med om :/ Angående frågan, så har jag haft en kompis som har varit med om att ha glidit in i en trottoarkant... Där bland annat ovanstånde ingrepp fick göras via BMW, och jag bekräftar bara o instämmer på det Grelle sagt.... Blandannat så vart där ett problem med rasslande motorgång efter olyckan, detta fanns där inte innan,.. Men det åtgärdades aldrig då de slog fast vid att det inte kan ha varit relaterat till olyckan... |
|
| ja de e ju sant. ja jag säger bara tacka faan för erfarenhet. ja gör ALLT själv. ja tillome bytte kam, vipparmar å fjädrarna själv fast ja aldrig gjort de på någon bil förut:P. är 19 år å e30:in e min första bil. ja hatar å ta hjälp av andra man lär sej bäst själv. behöver ja hjälp då brukar jag frågar här på autopower:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.