|
|
|
|---|---|
Dino |
Jag undrar om vad som krävs för att få min 323 a att komma till 328 ans prestanda ? för vad jag ser i Modellguiden så skilljer det bara ca 1 sekund 0-100 . så räcker det med att bara chippa den eller ? RÅD ! M-MotorSport |
|
Det hjälper inte att chippa enbart. Köp en 328:a :-) Eller kanske du har stålar till ett 'supercharger' system: Länk |
|
Dino |
erito :)) ..... angående "supercharger" jag förstog inte så mycket ut av sidan förutom att jag skulle få ca-280 HK stämmer det ? vad är det för nåt ? vart kan man beställa det ifrån osv tacksam för litte info . M-MotorSport |
|
Om man ser på det ur ekonomisk synvinkel, så är det bästa att byta ut den 323án du har mot en 328á. Om man ska trimma en bil, så ut gå alltid från den värsta modelen som finns i bilserien |
|
Dino |
Pelle , jo jag vet det innan jag köpte min 323 a så letade jag faktiskt efter en 325 a uppåt i samma serie dock inte M modellen då , men så fastnade jag för den för den hade allt annat som jag önskade mig förutom prestandan då men den ska jag inte överklaga över heller dock vill jag förbättra den fast inte för vad bilen kostade mig då direkt. därför undrade jag om det räckte med Chip . M-MotorSport |
| Då kan man snabbt svara, ett chip räker inte till att öka prestandaden så den blir jämnbördig med en 328 | |
|
Supercharger=Kompressor /B |
|
Dino |
Thanx Guys , men det låter jo konstig en Chip ska väl ge runt 10%-15% av bilens Ordinarie Hk, så av 170Hk som jag har så borde jag hamna Minst runt 190Hk så då har jag åtminstonde lika mycket hästar som en 328 ungefär , så ren teoretisk set så borde det väl gå ? Men kommer jag ens märka nån skillnad om jag ens gör det ? kan man lita på att chippa en bil o isåfall vilken Chip ska man satsa på ? slits inte motorn o annat med sånt trams ? M-MotorSport |
|
Då kan jag få närmare 220kusar (mot 192 org.), jo man tackar! Allvarligt, 10-15% är bara "bull". Räkna med ett fåtal och kanske en annan karaktär. Verkliga hk kostar mer än chiptillverkarna vill få en att tro (turbo undantaget). Bilen slits mer, med tanke på att du antagligen utnyttjar den högre effekten... Mvh Anders S. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En kollegs son var till Norrköping med sin 9-3 turbo 185hkr- chip +rostfrittraceravgas mm 225hkr för 10.000. Det är ju hyfsat men turbobilar är ju tacksamma att chippa. En chippoptimering typ den i repotaget på Power ger bara ca 10-12 hkr på en M52 för ca 3500kr knappast prisvärt.Det finns ett insug för 9500 som säljs av Motornord men det ger inte mera det enl.diagrammet så det blir ju ännu mindre prisvärt. Dert är nog bättre att använda pengarna till nått annat kul. MVH Hasso |
| Kanske kan köpa en liten gokart med vass motor för pengarna? Skulle säkert ge en hel del körglädje. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gocartar är kul en kompis köpte Go-kartcenter av F.Ekblom. där är det inte så tokigt att leka lite ibland.Väldigt liten blir man då:)) MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.