AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.212

Skrapande ljud under 750

Om stödlagret är riktigt kasst, kan det ge ifrån sig ett skrapande ljud?
Jag provade en 750 häromdan, som jag är riktigt sugen på, men vissa tillfällen då jag accelererade och släppte gasen, så uppstod ett skrapande ljud mitt under bilen, ungefär vid stödlagret vad jag kunde höra.
Nån som har koll på detta?
Är det bara att byta lager osv så byter jag ut 735'an mot en 750.
Visa användare
63
Skitte
735ia-87
Tror att det kan vara bakre upphängningar till lådan!
Har samma fenomen t.e.x om man tar en rondell lite burdust,lyfte upp bilen och såg att gummina till upphängningen var av!

Riktiga män kör turbohoj!!
Ingen hör när du skriker i 300km/h
Hmm, okej.
Detta var i samband med rondellkörning ja, men många andra tillfällen också faktiskt, verkade som det var kardanen som skrapade mot tunneln liksom.
Dyrt att laga?
Visa användare
63
Skitte
735ia-87
Ja tror också att det är kardanen som skrapar i,förmodligen flyttar låda och motor lite grann!Vet ej vad det kostar,har inte fixat mitt än!

Kört långt med det? Om det inte är speciellt farligt så kanske man kan vänta med rep tills man har ork/tid.
har liknande ljud på min oxå, får kolla upp det. kör dock inte BMW men blev intresserad av att se hur det går, kanske får ordning på mitt skrap oxå

Visa användare
63
Skitte
735ia-87
Jag har kört säkert 500 mil med det,men man bör ju byta så fort du kan!

sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Har bytt både stödlager kardan och upphängning/stöd växellåda och blivit av med problemet.
Dock ganska jobbigt, eftersom hela avgassystemet måste tas bort och monteras med domkrafter (tungt!).
Värst var ändå bultförbanden mot grenrören; några gick sönder.
Själva utbytet av stödlagret gick bra med hjälp av avdragare och "påslagare", och utbytet av växellådsstödet var "a piece of cake".
Ett litet problem var gummidämparna mellan växellådan/motorn och avgasrören; de var svåra att få på plats igen, men det gick till slut.

Lars Franzén
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Koop: Såg nu att du har en 735:a; kanske inte lika svårt som på min 750:a.
Lycka till!

Lars Franzén
Det är inte 735'an som har skrapet, utan en 750 jag var och provkörde ;)
Förövrigt är avgassystemet lika tungt på 735 som 750, jag har provat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.