AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.485

vilka vinter däck kör ni på?

hej där! jag ska köpa nya vinter däck så jag behöver lite förslag av er på forumet. jag kör mycke på e4. dubbat eller odubbat vad är bäst?

Visa användare
134
DLux
MB AMG C43 -17 (S205)
MB SLK 55 AMG -09 (R171)
Gör en sökning på "vinterdäck" i t.ex. 5-serieforumet och du skola finna...
(Känns lite onödigt att starta ännu en tråd i detta ämne)
hej dlux
jag hittade inga bra förslag på vinter däck på forumet. men om du hittade några så kan du visa mej
//forsberg

Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Bor i norr o kör mycket landsväg?
Dubbfria tycker jag är det bästa valet t.ex Hakka...

Själv kör jag på friktionsdäck Hankook Ice Bear på 17" o det är inte ofta jag har nån problem med väghållning. Det förrekommer men jag bor i väst ifs..

BMW - Beroende Med Wilja!
Som sagt, däck har diskuterats ett antal gr på AP och om du använder sökfunktionen så finns det massor att läsa... både om du söker i "5-serien" eller om du söker i "alla forum"..

Personligen så har jag kört jag på NordFrost men har nu Michelin X någonting..

Här finns däckstest från förra året på dubb: Länk

Och friktion:
Länk

Nu är det ju testtider för vinterdäck så det lär väl komma ut ett antal tidningar med tester inom en ganska snar framtid..

Lycka till med valet och ha en fin..

GMY
//
T
rsarits
På 530:n har jag Nokian dubbfritt.
Kör E4 Uppsala Stockholm varje dag.
De dubbfria i kombination med ASC+T är så bra att jag inte kommer att köpa dubbdäck mer. Dessutom är det barmark på vägen 99% av vintern, så dubb är tom sämre i de flesta fall.
Här är detta årets första vinterdäckstest vad jag vet: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej hopp. Jag går också i tankarna att byta ut mina friktionsdäck (Dunlop winter sport) mot dubbade däck. Dock så har jag oerhört svårt att avgöra vilket däck som passar bäst för 08-området. Har sneglat på antingen Continental Winterviking2 eller Gislaved Nordfrost5. Tyckte att det verkade som de nya Hakka 5 hade alldeles för högt vägljud, om man läser årets test av dubbade däck (som wendtan länkade till). Hmmmmm.....har också svårt att avgöra om jag skall fortsätta att köra på dimensionen 235/45-17 eller om jag skall gå ner till 225/45-17. Har den lägre dimensionen ngr nackdelar med tanke på bärindex eller liknande. V8:an väger ju lite:)

Ngr råd på vägen emottages tacksamt:)

Vh/ Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Hej o hå...jag kör med Michelin Alpin(odubbat)och är väldigt nöjd med dessa däck,kör med vanlig dimension(195/65/15)bredare vinterdäck däck är mycket dyrare och är inte till någon nytta alls,snarare tvärtom!
P.B

¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.