|
|
|
|---|---|
|
Som nybliven Bmw ägare till en 528t-99, har jag en kanske dum och självklar fråga, men eftersom jag aldrig tidigare varken ägt eller kört någon Bmv, så finns det säkert mycket självklarheter man undrar över. Nu till min fråga, på bakluckan på min 528 sitter ett M-märke, står det för något speciellt på en 528 eller är det bara dekoration som någon tidigare ägare satt dit? | |
|
Dekaltrim!!! Den sitter där för att förra ägaren tyckte att den skulle gå snabbare om man klistrade ditt M-märke! För den har väl ingen M-paket/M-chassie eller? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag antar att det är dekaltrimm som du säger, men nu har jag en antagligen ännu dummare fråga. Hur vet man om det är M-paket/M-chassie, ska stå på någon plåt med koder någonstans, men var? |
|
|
Bil med utan M-paket: Länk Bil med M-paket: Länk Som du ser utvändigt så skiljer frontspoiler, sidkjolar och bakkjol. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Tack, då vet jag att jag inte har M-paket åtminnstone. |
|
|
M-paket kom 3/99 på Sedan och 3/01 på Touring = inga prefacelift Touring har M-paket. Mvh Stephan |
|
|
Du kanske kan hitta en utrustningslista under något säte eller be BMW om en så ser du hur den var utrustad från fabrik Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Hej! Jag blir lite förvirrad när jag tittar på bilderna med och utan M-paket. Min 530d touring från 09/2000 (med facelift) ser ut som M-bilen fram (spoiler och luftintag), men som en vanlig bak (heltäckt). Ratten är en vanlig multifunktionsratt och i extrautrustningslistan från BMW står inget om M-paket. ???? gorth |
|
|
Tack ni som svarat. Jag har hittar utrustningskoderna nu och de var inte så många men de räcker ganska bra till mig.:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.