|
|
|
|---|---|
|
Check Brake Fluid. Fick detta meddelande efter att bilen stått i 3 veckor på min E39/540/97. Kollade under bilen inga fläckar och jag kollade nivån den var på max. Knackade på behållaren + elkabel, och varningen försvann. Efter det funkade det i en vecka utan problem. Nu har bilen stått i en vecka och när jag startar den nu får jag ”Check Brake Fluid” Jag tror att det är fel på kontakten? Vad tror ni? Går det att köpa den lös? /Kristian | |
|
Hej! Jag tror att det är din nivåmätare som är paj. Du borde kunna köpa ett nytt lock till årsmodell 98 och senare, de har mätaren i locket istället. Då slipper du köpa helt ny behållare, eftersom du har 97:a sitter din mätare sitter inbyggd i behållaren. Är det någon annan som testat detta? Hälsningar Jesper Slettenmark |
|
|
Hej Slettenmark, Ett stort tack för tipset! Det är ju super om jag kan bara köpa nytt lock med givare i. Jag har gått och dragit mig för detta jobb, nu blev det busenkelt. Är det någon som har gjort detta tidigare på forumet eller hört att det funkar? /Kristian |
|
|
Hej Kristian! Kanske Hasso läser detta och har något tips? Det har alltid löst sig för mig när Hasso engagerat sig :-) Hälsningar Jesper Slettenmark |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.