|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
...ja, jag är också nyfiken angående stolsvärmen Wendtan. //Player |
|
| min 330ci har också trestegs stolsvärme och det e en 2001-05 | |
|
Stolsvärmen är något som introducerades som jag förstått det 08/01. Min 01:a hade det med produktionsmånad 08. Jag tittade på flera andra 01:or som var tidigare och inte hade detta. Därav min fråga. Är det en "riktig" 02:a så skall den ha DSC som standard som svensksåld. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Min 05/01 har trestegs stolsvärme. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Ok, då är brytpunkten tidigare än jag trodde. Men jag har kikat på 01:or med 2 stegs. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Min är 0103 och har trestegs. //Player |
|
| aj, aj nu får man passa sig! Jag som trodde att wendtan alltid satt på BMW-facit. Måste vara volvoåkandet som satt sina spår:-) | |
|
tja Japp, den hade trestegs stolvärme. En annan grej undrar jag över. Om jag nu vill köpa bilen och den står i hans mammas namn. Hur löser vi detta om hon inte är närvarande? Funkar det med fullmakt, skriver han på sitt eget namn där eller morsas? Enbart stilrent!!!! |
|
|
En fråga till!!! Om detta är nu en 0108, är alla barnsjukdomar borta då? Vilka var det förresten?? Enbart stilrent!!!! |
|
|
En 'barnsjukdom' eller snarare typfel, som inte var botat 0108, är glappande spindelleder. Grejorna tål inte svenskt vägsalt, och kan få rejält glapp på ganska kort tid. Jag fick nya länkarmar (spindellederna är integrerade i dessa) på goodwill-garanti på bägge mina E46:or (tillverkade 9906 resp 0109) efter ca 10.000 mil. /// Gunnar E. |
|
|
Ok, men hur länge gäller denna goodwill då??? Enbart stilrent!!!! |
|
|
Jag tror inte det finns några fasta gränser för goodwill, men 5 år / 10.000 mil kan väl vara en gissning så god som någon. Så en 01:a är väl på gränsen kan jag tro, men å andra sidan kan den ju ha fått länkarmarna bytta redan. Är den svensksåld finns uppgifter om det i BMW:s datasystem, det är bara att fråga din handlare. /// Gunnar E. |
|
|
wendetan, du har mail!!!! Enbart stilrent!!!! |
|
| Min erfarenhet ang goodwill är att första ägaren har större chanser än andra ... dvs om första ägaren får problem efter 5 år så kan han få det fixat, medan sjätte ägaren som kommer med en tre år gammal bil kan få nej. Det är BMW centralt som tar beslutet, inte lokala verkstaden. | |
|
tja Ställde frågan förut utan svar, så nu kommer den en gång till!!! Om jag nu vill köpa bilen och den står i hans mammas namn. Hur löser vi detta om hon inte är närvarande? Funkar det med fullmakt, skriver han på sitt eget namn där eller morsas? Enbart stilrent!!!! |
|
|
Korrekt förfarande är att ägarens mor skriver på regbeviset, bör även fungera med en fullmakt som säger att sonen får sälja bilen samt skriva på regbeviset för sin mor, mindre korrekt men fungerar trots allt = sonen skriver mors namn utan fullmakt detta eftersom Vägverket inte har så pass bra rutiner att upptäcka felaktig namnteckning något som dom bör åtgärda snarast! Flera bilar har stulits på det sättet. Mvh Stephan |
|
|
Precis, då kan vem som helst sälja viken bil som helst. Tack för svaret!!! Enbart stilrent!!!! |
|
|
dali// Du har fel beträffande Goodwill. Det har inte med antal ägare och göra alls. Själv hade jag en 323-E46 som hade fått spruckna bakvagnsfästen och det gick på Goodwill. Och gissa om jag var första ägaren? Jag var andra ägaren och bilen var dessutom importerad av tidigare ägaren ändå godköndes bilen via Goodwill och BMW Sverige fixade allt (bilen var 4 ½ år vid tillfället), fick dessutom nya bakvagnsbussningar när BMW lagade bakvagsfästen. Jag betalade inte en krona. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.