|
|
|
|---|---|
|
Märker man något på tomgån på bilen om Luftfiltret är tätt eller dåligt på en Diesel bil? tycker den tar så mycket diesel har nu kört 30mil och den har tagit nästan lite mer än kvarts Tank!!! Bmw 320d 136hk -01 E46 | |
|
Nu vet inte jag riktigt hur mycket en 320d 01 ska dra men om du misstänker att filtret är lite sisådär så ska du nog byta det, borde inte vara så dyrt. Snart är det vinter och då ska det jobbas på bilen |
|
| Ursäkta,, men hur stor tank har du? 30liter och endast en kvarts tank?! Jag är glad om jag har en halvtank när jag kört 30mil! Eller menar du att bilen inte dricker mer än 0.5-0.6? OCh du tycker det är mycket? | |
|
nja jag tror att tanken rymmer ca 65 liter eller liknande. Nja läste i en annan tråd där dom säger att den tar i stadskörning 0,65 långkörning 0,45-0,55 |
|
|
16 liter (kvarts tank) och 30 mil ger en förbrukning på 0.53 - låter helt normalt. /ElakaKatten |
|
|
Du skriver "tagit nästan litet mer än kvarts" och en felbedömning på bara 3 liter gör ju 0,1 liter per mil. Dessutom är mätaren inget under av precision, på min E46 tex kan jag köra fem-sex mil innan nålen börjar röra sig. Tanka fullt, kör minst 30 mil och tanka fullt igen. Då får du justa värden att räkna med. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
nja om vi säger så här, när jag kör stadskörning vilket man kan säga är blandadkörning i stockhom, så brukar jag få tanka efter ca 70mil då tänder reserven som rymmer ca 5liter brukar då gå in ca 60liter. Så alltså liger min snitt förbrukning på ca 0,92 vilket tydligen är mycket på en sån här bil! När jag körde till Göteborg så hade den tagit ca 0,75-0,8 bara långkörning tycker det låter mycket me tanke på att dom som har samma slags bil som jag ligger på "Långkörning" 0,45-0,55 "Stadskörning" 0,6-0,65 sedan om dom "Underdriver" lite för att få det att låta som dom tar jätte lite vet jag ju inget om!! |
|
|
Citat från annan tråd "0,55-0,6 l/mil med 195/65 R15. Huru jag än försöker... köra lugnare eller pressa den hårt hela tiden avviker det väldigt lite. Men jag är helt nöjd med den förbrukningen med tanke på vad bilen väger. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl..." ________________________________________________ Den förbrukningen kan jag ju bara drömma om!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.