AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
945

ögonlock E36

cr
10
crillekrokodil
328i Coupé -95
Har lite frågor angående ögonlock...
Är det lagligt med ögonlock?
Övre och/eller undre ögonlock?
Finns det någon mening med att ha det? Jag menar förutom att det är snyggt!?
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Om man gör en facelift t.ex. monterar angeleyes där socklarna till plexi-ringarna syns så kan dom döljas med hjälp av övre ögonlock. Om det är olagligt eller inte vet jag faktiskt inte men det beror nog helt och hållet på hur mycket av strålkastaren som döljs. Jag har i alla fall inte hört talas om att nån fått anmärkning vare sig av batongmannen eller sbp. Själv kör jag med övre just för att dom satt på när jag köpte bilen. Har funderingar att skaffa mig angeleyes så småningom och då blir dom bra att ha. Till Hellas angeleyes behöver man dock egentligen inte några ögonlock för dom har gömt undan socklarna så att dom inte syns utifrån. För övrigt så tycker jag att det ser bra mycket kaxigare ut med locken på men det är ju mitt tycke...

who dares wins...
Finns en variant av ögonlock med en del över och en del under, såg den i D&W-katalogen. Jag satsade dock på den som endast är över lyset. Ska och besikta idag så då får jag se om dom har nåt att anmärka på..

Länk
Crusty
Hej E36 ska vara en av få bilar som får ha Ögonlock!
Denna diskussion har varit här på forumet förr.
Kann dock inte garantera att det e lagligt men enligt dom flesta e det väl det.

"The Blue BMW"
Har precis besiktat u.a med ögonlock på, så besiktningen har iallafall inget att anmärka på avseende ögonlock.

Länk
cr
10
crillekrokodil
328i Coupé -95
Det var kul att besiktningen gick bra!
Jag får med andra ord ta och införskaffa ett par ögonlock vid tillfälle. Jag tycker att det ser lite lagom coolt ut utan att vara vulgo, diskret styling. Gäller bara att hitta en bra och trevlig firma att köpa från. Finns det förslag?

Jo...jag har läst lite av diskussionen men orkade inte läsa allt då den urartade.
Tack ska du ha, är jätteglad att pärlan inte fick nån endaste liten anmärkning, han sade inte ens nåt om 19"-arna förutom att "-det är ju lätt att kolla bromsarna" :)

Jag beställde mina ögonlock från D&W i Tyskland (www.dw-online.de) ihop med vita baklysen och luftfilter. Det var nåt år sen men då var iallafall billigare att beställa själv, fast det beror ju lite på hur mycket man handlar för.
Kolla annars på www.carfashion.nu

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.