|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis fått mina angel eyes ringar från styla bilen. Har kollat in dem och kan fixa det mesta förutom då, en plus och en minus tråd som tydligen skall kopplas till parkeringsljuset.Där finns 5st trådar tror jag, har inte en aning vad jag skall göra om eller och vilka trådar skall bort från parkeringsljuset för att få plats med dem andra.Har en 325 e46 -02 | |
|
är du säker på att du lossat kontakten för parkeringsljuset och inte den som är till höjdregleringen?? de sitter ganska nära varandra.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Du har rätt,parkeringsljuset har bara 2 trådar en blåsvart och en brun.Då återstår bara en grej till vilken är vilken + - eller spelar det ingen roll? och hur skall det kopplas,skall jag dra ut trådarna från parkeringsljuset och tvinna med trådarna från angel eyes ringarna? |
|
|
jag drog ut mina genom gummitutan som är till helljuset.. så kan man ha kvar "pinnen" till parkljuset.. bara pillar ur lampan så kan kontkaten sitta monterade med, så håller allt tätt ich ingen risk för fukt osv.. Brun är minus.. Diesel-räsern /Rickard |
|
| öhm är det minus mot minus som gäller eller ??? skratta fan inte min bil låter säkert bättre än din på 5000 varv =) | |
| Synd att ingen kanske bor i närheten och kan fixa det åt mig för en penning eller ett flak gott, varför blev jag datanörd istället för bilnörd? | |
|
yes.. minus mot minus i detta fall och grå(?) på AE:n till blåsvart på bilen.. kopplas lämpligast ihop med sk tjuvar.. försökte hitta en bild på dem men det gick dåligt.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
hittade nu: Länk Finns även denna modell som är smidigare om man vill kunna koppla isär igen utan att behöva klippa kablar: Länk Diesel-räsern /Rickard |
|
| Tack för hjälpen skall försöka plocka av plastkåpan först,sitter stenhårt i vanlig god ordning när det gäller mig och bilar. | |
|
Har du vägen förbi Partille kan jag hjälpa dig, jag har monterat såna på min e46:a BMW CS #5206 |
|
| Ska kolla med en kille imorgon, funkar det inte anställer jag dig på lördag eller när du kan =) | |
| Någon annan som bor närmare borås än christer som kan hjälpa mig med ringarna ? | |
| Antar att jag får försöka själv då =( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.