|
|
|
|---|---|
|
hur går antennkabeln i e34 touring? satte nämligen in slutsteg och basar, och 2 kondingar, 1,5f och 1,0F och ganska många rejäla kablar, allt ligger bakom baksätet, och efter installationen så är det precis kass radiomottagning. så jag undrar var antennkabeln är dragen, det är väl antagligen den som får störning. finns det skärmade kablar, eller får man fixa det på egen väg? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] | |
|
Du kan inte "störa" ut antennkabeln med andra kablar. Vad har du för antenn, spröt eller i någon av rutorna? Sök efter en c:a 5mm grov skärmad (lite "mönstrad" på ytan) kabel svart eller grå. Den kan ha lossnat i någon av ändarna. Du kan ha en antennförstärkare, den behöver ström, samma anslutning som remote till slutstegen. Ofta en vit kabel i BMW, mycket möjligt att du har kopplat bort denna av "misstag" när du micklat med slutstegens remotestart. Det finns lite trådar om denna strömförsörjning till antennförstärkaren på forumet. FP |
|
|
hmm, kan det vara så att den sitter antennförstärkare i en gammal bibilenhet som sitter i bilen, grundig heter den, den har jag kopplat ur, kanske den som spökar.. men jag tror att det är slutsteget och kablarna, för det prasslar mest när det är mycket bas.. antennen sitter längst bak på vänster sida. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Kan nog mycket väl vara burken (Grundig) som har nåt med antenn och antennförstärkare att göra. (O)ljudet när du spelar mycket bas kan jag inte kommentera, men utan spänning till antennförstärkaren så blir det som du sa, ingen mottagning på radion, men CD/band påverkas inte. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.