AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
820

Hur roligt är det att "leka" med en 325i-94 på vinterväglag?

Fa
63
FaluntillStockholm
325ia touring 2012
Hej. Blir nu min första vinter med min 325:a.
Hur kul på en skala 1-10 är det att "leka" med en sådan på vinterväglag?

so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Har du bra dubbdäck så är det riktigt roligt. Bilen är väldigt lätt att kotrollera på gränsen tycker jag.

Mvh Henrik
Hade en 92-a förut och det var nog den roligaste vinterbilen jag haft. Otroligt lätt att kontrollera i ställ av alla dess slag =)
e30´n är ju mycket roligare på vinter än e36an... lättare bak ju ;)

En polare hade en 323 E30 och enligt min mening var den inte roligare än E36.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
,, sedan beror det väl på om du har en som är utrustad med diffbroms? Jag hade turen då det visades att min hade det, och det är riktigt roligt att leka på vintern. Ett plus kan vara om du ser till att fixa dig en helförsäkring, då iaf jag vart nära att "modifiera" min coupé!
Och se till att ha ordentliga vinterdäck! Jag hade dåliga i vintras (fick hem mina nya gislaved igår). Jag fastnade på parkeringen, så fick se till att ha fritt bakåt (nedförsbacke), annars så blev jag stående. Även då är det bra med diffbromsen, då det gjorde det iaf att komma lås någon gång.
ExHonda: Hade exakt samma problem som du, fastnade också ett antal gånger på parkeringen "tack" vare dom dåliga vinterdäcken.
Fa
63
FaluntillStockholm
325ia touring 2012
Diffbroms, hur vet man om bilen är utrustad med det? Tänkte faktiskt köra på dubbfritt denna vinter och en helförsäkring lär man väl inte ha råd med när nya prissättningen är klar. Men sladda ska det göras iallafall :)
Nu har jag närmast erfarenhet av E46 (har bara kört E36 en gång), men diffbroms eller inte spelar inte så stor roll på vintern. Aktern flyter snällt ut med lite tryck på gasen i vilket fall som helst. På asfalt däremot är det en annan grej, då går det lätt så att bara ena bakhjulet spinner och det blir ingen större sladd.
Sv
175
Svärre
E91 325d M-sport Touring -11
E91 325d M-sport Touring
-07

E36 M3 3,2 Cabrio -96
Har i 10 år åkt dubbfritt på vintern, både på snö och saltad väg. Enligt min mening finns det nog ingen roligare 2-hjulsdriven att åka i på vintern, stadiga trygga vägegenskaper och vill man busa så är det bara att skicka på!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.