AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.104

högtalare z3 raodster

Hur små är högtalarna bakom stolarna?Är det mycket jobb att byta ut?Eller rent av sätta dit bättre fast lika små?Tacksam för svar.
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Det går att få dit 4" av bättre kvalitet utan allt för mycket jobb.

Mvh Henrik
Hur gör man?Du har gjort det soda eller?Blev det bra.Hur gjorde du?
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Det är inte svårt alls. Ta gallren, ta bort de gamla högtalarna och klipp bort lite plast så får de plats.

Mvh Henrik
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Det är 3" från fabrik. 5,25" får också plats men då är det otroligt nära att högtalaren tar i den tvärgående balk som finns bakom plasten. Det kritiska är att placera det nya hålet korrekt i förhållande till det gamla, inte bara att ta bort lika mycket på varje sida om hålet. Det är då det krävs en heldags arbete för att riva ur prylarna och sedan få tillbaka grejorna igen.
Hur man placerar det nya hålet vet jag ej, jag lyckades klia en tidigare z3 ägare medhårs och tog över hans panel med hålen redan befintliga.
Hur du går tillväga för att montera 4" ser du här Länk
Stereofrågor i allmänhet har du en del att läsa här bla. subwoofers i bagaget m.m Länk

Mats

Tack så mycket.
Hur drar man in kablarna från bagaget in i kupen?
T.
45
T.Z
BMW 120DA M-pkt
BSR Steg 1-14
Vad jag läst mig till och även fått svar från nardic.se är att det sitter 5,25tums även bakom stolarna.

Tydligen stämmer detta alltså inte?
T.
45
T.Z
BMW 120DA M-pkt
BSR Steg 1-14
nardik.se ska det vara :)
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Nej det är fjuttiga 3 tummare som sitter original, jag skall oxå byta tror det lättast ta ut stolarna för att ha fritt spelrum. 5,25 vore drömmen få i. Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.