|
|
|
|---|---|
|
Drog till gör-det-själv-hallen imorse för att högtryckstvätta min splitternya E91:a Högtryckstvätten ger upp mitt i och jag står med en tvålig bil. "Du får köra den genom vår automattvätt på högtryck gratis" säger OKQ8. Ok säger jag. Programmet sprutar mer bilschampo och hänger sig sedan. "Ja just ja - den var felanmäld. Du måste köra ett borstprogram med textilborstar, det är det enda som funkar just nu". ARRGH Eftersom jag redan är sen till jobbet och måste ha av schampot kör jag textilborstarna, något jag lovade att aldrig göra. Eftersom jag bor mitt i stan och har begränsad möjlighet att stå och putsa på bilen i en egen trädgård när så behövs funderar jag på om jag borde köra någon sorts lackkonservering i detta tidiga skede för att slippa elände i framtiden? Vad säger ni? Hur skall min lack få ett långt och repfritt liv? | |
|
Har du begränsade möjligheter så tycker jag att de slantar Ditec (och liknande) tar är väl värd investering! ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Kontakta Jörgen på Stockholms Bilvård. www.j-sandell.se Jag har gjort DITEC där sedan jag började åka BMW och jag har inte hittat något bättre ställe. Sedan så är den förebyggande vården och sättet den görs på den viktigaste. Dvs med jämna intervaller tvätta själv eller lämna in den för tvätt det bästa sättet, samt man slipper det tråkigaste, att vaxa:) Mvh Asken |
|
| Cthulhu, jag håller absolut med föregående talare. Jag har precis lackkonserverat min fabriksnya 530 hos Stockholms Bilvård (i onsdags) och jag säger bara en sak, Jörgen tack för ett perfekt jobb! Bättre lackkonservering går det inte att få i Sthlms området (kanske i hela Sverige för den delen :) ! Jag fick t.o.m mattorna tvättade vilket jag inte hade väntat mig, dessutom en liten prissänkning i form av en kampanj som jag inte hade en aning om att den pågick. Vi ses om 18 månader igen Jörgen. Rekommenderas varmt till alla. F*n va skönt att nu slippa hålla på och vaxa bilen i timmar! :-) | |
|
Avataren - vad kostade denna behandling? Mvh Marcus |
|
|
Jag rekomderar också stockholms bilvård, trots att jag jobbar på MR.CAP=) näe men ja känner killarna där och dom e lite av kemilärare så dom har kommit på egna fabrikat som är typ omöjliga att få tag på! dom böandar själv alltså=) -=[Det är bara MÄN som kan applådera åt någon som står och TORR gasar]=- |
|
|
Cthulhu: Länk |
|
| Cthulhu - Själva DITEC behandlingen kostade 4000kr plus GLASTEC 600 kr, inalles 4600 kr för en fabriksny 530. Sen fick jag lite rabatt för att det var en pågående kampanj. Och jag säger det igen, det var värt varenda krona. Sanna mina ord. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.