|
|
|
|---|---|
| Hej...Min E36´a står som en gammal epa traktor alltså för hör bak och jag undrar vad man ska ha för sänkning för att få bilen mer rak????? Jag har ett par m3 fjädrar liggandes men jag vet inte om dom är lägre än 325 original är dom det??? | |
|
Har du inte m-chassie på bilen så kommer m-fjädrarna sänka bilen 15mm. Jag hade m-chassie på min bil men ena hade gått sönder, köpte då nya fjädrar. Dock så sänkte dem fjädrarna för mycket bak. (du kan läsa om det i en annan tråd här å forumet). Jag tycker att m-chassiet sänker rätt så lagom bak, men min var för hög fram istället. Nu är fram lagom men bak för låg istället, så lite svårt att få det lagom. |
|
|
M3 fjädrar passar inte på en 325:a rakt av. Ring till en BMW återförsäljare och be dem kolla i sin dator som är uppkopplad till Tyskland vad det sitter för chassi på din bil, det räcker att du ger dem ditt regnr. Kolla sedan www.bilmodecenter.se så finns det fina H&R satser för en klart prisvärdpeng. |
|
|
M3-fjädrar är kortare men passar som sagt inte. Bilar utrustade med "M-sportchassi" har inte samma chassi som en M3:a. Verkar konstigt att bilen är högre bak, det brukar vara tvärtom. Kontrollera att fjädrarna fram inte är av. Min är sänkt 40/15 och trots detta lägre bak om man ser till förhållandet däck - skärmkant. Kan också rekommendera en sänkningssats från H&R, skulle dock inte köpa av Bilmodecenter då de inte svarar på mail och har något av marknadens högsta priser. Köp av t.ex. Mekonomen eller Stylabilen.se istället. |
|
|
Ang bilmodecenter så kan jag säga att jag ringde 17:55 en Onsdagskväll och snackade med en kille som direkt kollade upp att det fanns hemma på lagret. På fredagen hämtade jag ut grejerna. Med andra ord snabb leverans på sånt som finns hemma. Kan nog hålla med om att priset kanske inte är billigast och med tanke på att jag bara har handlat en gång så ska jag nog inte berömma dem för mycket. Men jag blev jätte nöjd. Kan oxå rekommendera Stylabilen.se har bara bra erfarenheter därifrån. MVH |
|
| Tack för alla svar...Nej ingen av mina fjädrar var av men sen vet jag inte om det är original som sitter på den nu. Jag tror att den är ca 30mm högre bak vilket inte är så snyggt. Det bästa är väl och köpa nytt runt om men hur mycket ska jag sänka för att det ska ser bra ut med 18" däck?? | |
|
jag har ett par nya 15mm Weitec bak- fjädrar till din bil om det är intressant. Mvh Henrik |
|
| Hej soda jo de är intressant du har ingen bild på hur det ser ut med 15 sänkning bak eller om någon annan har det. | |
|
Vill du absolut sänka bilen, tycker jag original M-technikfjädrar är ett utmärkt val. De sänker 15-20 mm jämfört med friska originalfjädrar, och ger i mina ögon ett lagom 'stuk'. Mer sänkning än så gör E36:an alldeles för låg för vardagsbruk - det är inte kul att alltid behöva snedda över fartgupp och trottoarkanter för att slippa slå sönder avgassystem och underrede! /// Gunnar E. |
|
| Det låter bra det jag är ute efter är ju å få bort epa stuket | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.