|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag va och kollade på samt provkörde en 525i E34 igår från -89. Jag tyckte stolen va hård, eller är det bara jag som uppfattar den som det? Brukar man inte säga att BMW är rätt bra överlag då det gäller komfort? Jag blev lite skeptisk till stolen, men annars kändes det bra. Någon med åsikter ang. hård stol? /Jonas | |
|
E34 med tygklädsel har i regel rätt hård stoppning i sina säten, läderklädda säten har en något mjukare stoppning. Personligen gillar jag E34ans säten riktigt mycket, även om de initialt kan kännas hårda, så är de underbara på långfärd och man sitter riktigt bra i dem. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Om du sitter en stund ska du ed att det känns bra i längden. Personliggen gillar jag inte de mjuka sätena som fins i många franska bilar- de känns bra i början, men efter en halvtimma kommer träsmaken smygande. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vad bra att jag fick lite svar. Tack för hjälp! /J |
|
|
Jag tycker att det var/är tvärt om i mitt fall. På 525 jag hade var det tygklädsel o stolar var rätt mjuka o nu i min 530 är det skin o stolar är rätt hårda men det är M-stolar ifs... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| I min 535 från 89 tycker jag stolarna är mjuka och det är tyg!! | |
|
Det första jag gjorde när jag köpte min 535a var att byta sätesstoppningen på förarsidan. Då blev den lagom hård och skön igen, iaf om man tillhör 100+klubben. Jag har tygsäten fyi. Dessutom verkar utbytessitsen vara av ännu hårdare skumgummi än originalet, iaf vad jag kommer ihåg av nya E34 som jag körde när det begav sig. De som gillar hårda säten kan ju byta, priset är överkomligt. Alla andra bör nog köpa en välbegagnad sittdyna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.