|
|
|
|---|---|
|
Har 245/45-17 som originaldimension på däcken till bilen. Har tänkt gå upp en tum och fälgen jag tänkt köpa är 8" bred. Det är alltså dubbdäck jag ska ha. Och dimensionen 245/40-18 finns att köpa samt att rullomkretsen är som originaldäcket. Men kommer det se konstigt ut på fälgen? Däcket jag funderar på är gislaved nordfrost 5. Nån som har nån bild eller erfarenheter av detta? Tacksam för svar! | |
|
Ska bara tillägga att jag är inte säker på om originalfälgen till bilen är 8 eller 8,5" bred, det ser då okej ut med ett 245-däck. Har även hört att vinterdäck kan vara bredare i dimensionen å det låter ju inte så bra. |
|
|
nyfiken nu, men vad har du för bil? på vintern föredrar iaf jag att använda så smala däck som möjligt för att få lite grepp när det är 2cm snömodd tex.. Sen tror jag 245 är i bredaste laget för 8" men det funkar nog bra! En kompis till mig körde tidigare med 255 på 8.5" och det verkade helt okej. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Har en Mb E500 w211:a. Tog lös en fälg för nån timme sen å glad blev jag när jag såg att fälgen var 8"!!! Trodde den var 8,5 nämligen. Men då borde det ju va lungt med 245/40-18 som dubbdäck på en 8x18" fälg då original på bilen är 245/45-17 på 8x17" fälg och det ser ju ut precis som det ska konstigt nog =) |
|
| Här var det GODE dött med hjälp minst sagt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.