|
|
|
|---|---|
Amethyst |
Köpte Mc förra lördagen så BMWn har fått stå och vila. När jag går förbi henne så ser jag en buckla på ca 20cm i bakdörren. Va in i helv! går runt och ser att även framskärmen är skrapad och intryckt i hjulhuskanten. Idioter som inte kan parkera och inte ens lämnar lapp(ar). Blir så less men har halvförs som tur är. säg aldrig "det är omöjligt" jämför problemet med skapandet av universum. och Säg "jag kan inte det" |
|
Se till att du "hade någon med dig" när du parkerade samt kom tillbaka (Samma vittne) innan du rapporterar. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Finns fler trådar om försäkringsersättningar vid parkeringsskador... Men har för mig att det kan summeras på följande sätt.. Inget reg.nr på fordonet som gjort skadan=Inga pengar! Inget vittne som sett fordonet som gjort skadan=Inga pengar! Har provat det där med att samma vittne sett när jag parkerade och när jag hämtade bilen=Inga pengar! Det spelar ingen som helst roll om t om CSI skulle kunna peka ut att det är ett visst bilmärke som hör till de lackmärken som sitter i din bil. Har du inte exakt bil, dvs reg.nr så blir det inga pengar... |
|
|
Att man inte skulle få några pengar bara för att man inte vet regnummret på bilen som orsakade skadan är helt fel. Jag vet ett flertal människor som har fått parkeringsskador ersatta trots att ingen har vetat vem som har orsakat dem. I ett par av fallen har försäkringsbolaget tagit det direkt, och i något fal gick det via Trafikskadeföreningen eller vad de heter. Det är nog är mer avgörande är att ha en story som försäkringsbolaget anser som trovärdig. |
|
|
Precis som Micke_gbg skriver så kan man få det till en parkeringsskada utan att man vet vem som gjort skadan. Precis som det skrivits innan måste man dock ha haft ett vittne med sig som sett att bilen inte vara skadad innan. Amethyst: verkligen tråkigt med dina skador, hoppas att det löser sig. |
|
|
I så fall kan jag bara säga att ni har förmodligen haft mer tur eller så kan det skilja sig beroende på var man visar upp bilen.. Hade en stor buckla med lacken kvar på min bakflygel på 523:an.. vi kunde t om konstatera att det mest troligen var en av de lokal Schenkerlastbilarna som gjort skadan med tanke på färg och höjd av skadan.. men eftersom vi inte kunde visa VILKEN av dem de var så blev det att ta till den egna försäkringen. Klart att det går att få på försäkringen, det är inte det jag menar, utan att man får ju betala självrisken själv och det är ju det man vill slippa och låta den som gjort skadan betala. Menar ni verkligen att ni fått försäkringsbolaget att betal HELA summan, utan att ni varit tvungna att betala självrisken till antingen försäkringsbolaget eller Trafikförsäkringsföreningen? I så fall kan jag bara säga grattis!! :-) |
|
| min mor fick ena backspegeln avkörd på en parkering, dom fråga om hon hade vittne, hon fick betalt 6500 i självrisk | |
|
Backa tillbaka lite här nu. Föräkringsbolagen går INTE med stora vinster på bilförsäkringar, glöm det. Inte heller är det stöldförsäkringen som är den dyra delen av en bilförsäkring utan utbetalningar för skador på person. Detta innebär att när en bil blir äldre så blir den dyrare (!) att försäkra i försäkringsbolagens ögon eftersom en äldre bil är mindre säker än en ny. Det som gör att försäkringsbolag överhuvudtaget går runt är att de har tiden på sin sida. Eftersom man betalar premien i förskott så placerar försäkringsbolagen denna och förhoppningsvis får lite avkastning på den. Utan detta skulle inte försäkringsbolag gå runt alls. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Fel tråd, sorry. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Ditt problem är ju att det är två skiljda skador samma dag. = två självrisker Sen har du ju inte vagnskada vilket du inte sa till mig när vi pratade om detta. Enda alternativet är då polisanmälan +intyg vittnessupgift >ditt bolag > TFF> skadebes > ev ersättning. Eller så skiter man i det och bara får det lackat och lagat billigare än TFF:s självrisk som bör ligga liter över 2000kr i dagsläget. Den mjuka bucklan på bakdören kan vi ju testa att dra ut, såg inte så farlig ut. Ni som är lite osäkra på detta med TFF och parkeringsskador (T) gå in påderas hemsida. Där står villkåren för att få ut ersättning. Tror de flesta åker dit på att de missar eller missuppfattar kravet på vittne och att skadan skall vara gjord av ett trafikförsäkringspliktigt fordon alltså inte en kundvagn eller en militärkänga eller ngt liknande. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.