|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en lite konstig fråga. Är det någon som vet om det går in en barnvagn i en e39 sedan? Utan att man behöver plocka ner den i beståndsdelar. Tack för svar. Carpe diem. | |
|
Vi har en vagn som heter Emmaljunga Citycross Den går in men man får ta loss själva liggdelen, från chassiet innan man ställer in den. Sen är det fullt i bagaget |
|
|
Vi lyckades tom att få in en syskonvagn i 528:an, jag själv har valt ut en kompakt modell (Brio) som går in utan problem när den är ihopslagen. Så nu behöver vi inte köpa en touring! Det var många som skrämde mig här på forumet när jag undrade om EN barnbagn skulle få plats, och en syskonvagn skulle jag aldrig få in utan en touring... Men det gick ju hur bra som helst, bara man inte köper en joggingvagn med kingsize hjul. |
|
|
Man får helt klart platts med en barnvagna i en 5 serie Hade problem att få in en barnvagn i min s60 men i en 5 serie äre inga problem. Sen beror det på va d u har för vagn |
|
| Körde min kusin med unge, hennes barnvagn gick inte att vika ihop så bra, däremot kunde man med en enkel knapptryckning ta av hjulen, då gick den in utan problem. | |
|
Är det någon som har bild på det så jag får se hur mycket plats det blir kvar. Carpe diem. |
|
|
Vi har en Brio duo som jag tar lös liggdelen från. Chassit längst in på tvären, liggdelen på kant utanför och luckan går igen utan problem. Men det hindrade inte oss från att köpa touring.... |
|
|
Årets fetaste nekropost kanske men jag tyckte det var onödigt att starta en ny tråd. Frågan lyder: Får en Brio Go plats i en e39 sedan? Tack på förhand. |
|
| Det går bra. Du får ta av liggdelen, sen är det bara att rulla in chassit. | |
|
Tack för svaret! =) Men du har en e39 sedan och en Brio Go? Vill inte bränna 10000kr och inse att det sket sig ;) |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Åk till en barnvagnsaffär och prova för säkerhets skull. |
| Det är väldigt omständigt, därför jag frågar. ;) | |
|
Vi får precis in vår Kronan duo s i bak på E39 an |
|
| Vi har en Brio Happy. Behöver bara ta bort hjulen och fälla ihop vagnen så går den in, halva bagaget kvar dessutom. Tycker det funkar hur bra som helst, sambon är däremot inte lika nöjd. | |
|
Jag har ett "dilemma". Min sambo vägrar byta bort e39an. Jag har försökt tala om för henne att den finns i kombi också, men hon vill inte byta ändå. Och en Brio Go skall vi ha också, de är roliga de små liven. :) |
|
|
Du har en klok sambo :-) Jodå, min E39 är en sedan. Vi gick till väga just så att vi lånade vagnen från affären och provade. Lastutrymmet är ju ganska långt på E39:an så den gick bra in på längden, med Brio av årsmodell 2009 ska tilläggas, men den har ju säkert inte blivit mindre smidig med åren. Kommer inte ihåg om handtaget måste vikas eller ska vara utfällt då vi inte använt kombon E39+Go sedan 2010. Vi brukade ha liggdelen antingen bredvid i bagaget (som då är rätt fullt) eller i framsätet om vi inte var fler än tre i bilen. |
|
|
Tack för ett jättebra svar! :) Då skall det shoppas barnvagn snart ;) |
|
| Vi har ingen Brio, men en cresent kombi vagn. Den går utan problem in i 540n. Snäpper bara av hjulen så har jag halva bagaget fritt:-) mycket mer bagage ytrymme över i 540n än i den där jäkla 9-3 kombin sambon skulle ha. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.