|
|
|
|---|---|
518i slow mobil |
Som rubriken antyder så undrar jag om man skall öka oljevolymen, eftersom den går längre väg... Annars borde ju oljetrycket strula... Dessutom ,hur många procent ger 0,5 bar egentligen? E28, bilen man älskar.... BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
imenhoteb |
Du behöver inte öka oljemängd eller volym!!!det funkar som vanligt! |
|
Jag har själv ingen erfarenhet med turbo (än så länge). Men jag har för mig att man kan räkna med ca 100% effektökning på 1 bar... Så om den tumregeln funkar... ca 50% vid 0.5 bar ? Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
518i slow mobil |
Ok, men tycker att det borde bli lägre oljetryck om man hade på en turbo och grejer. Längre väg att gå och större yta att kyla. 4L e väl ganska lite? 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
| Lägre oljetryck blir det inte! Oljepumpen kompenserar ju med att pumpa mer! | |
|
Precis, oljetrycket sjunker ju bara om det läcker nånstans. Men en liten skvätt olja till borde väll ändå behövas, man måste ju fylla på i turbon och dess ledningar!? Mvh Patrik 325i -92 |
|
imenhoteb |
Har kört 318 i turbo 82 års modell med två olika olje pumpar!!!den första va lite sliten!!!!det funkade fint trots slut pump.Bytte pump!!funkade lika bra?? |
|
Man kan ju hålla oljenivån vid övre markeringen hela tiden för att undvika att det skulle bli för lite... Och som kommentar till Slow mobils beskrivning av sin bil (skållad snigel): jag och några kompisar hade snigelrace för två år sen, var på semester och bodde på Lidingö (fullt med sniglar i trädgården). Alkohol inverkar negativt på snigel-prestanda, det kunde konstateras efter att killen som "låg sist" hällde rödvin över sin mördarsnigel. Den tappade fart (det är möjligt!) och kom helt ur kurs... |
|
518i slow mobil |
faaan vad kul!!!1 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.