|
|
|
|---|---|
|
Tjapp Är nu på G att köpa min första beamer o de ska va en 540 (e39) o jag har läst att man ska kontrollera så att vagnen inte känns konstig vid körning o att de inte gnisslar osv i bakvagnen. Även att man ska fråga om oljepumpens bultar är åtdragna ex vid service. Undrar dock hur ljudet är i en standard utrustad 540 från ex 97-98 gentemot en Bmw 3 serie 00 (e46) med business(stavning?) anläggningen är? de är de enda jag kan jämnföra med då päronen har en sådan. Har hört mycket om pixel fel mm men vad exakt bör man oroa si o kolla på bilen förutom att de gnisslar o härjar från bussningar/fjädring upphängningar mm, Bromsarna slits ganska friskt me va? Lite tips som ni själva har om E39 som inte står i Köp guiden :) | |
| Ljudet är uppriktigt sagt lika värdelöst som i treserien. Vill du ha bra ljud får du köpa andra prylar. Det duger dock för mig och mitt P1. Kostruktionen är bra det enda du bör oroa dig för är om vattenpumpen och termostaten är i bra skick. Sen så finns det lite annat smått och gott som bussningar i bakvagn, bakaxeloja, pendelstag, och lite till jag inte kommer på nu. ;) Gnissel och sådant går att kurera med lite knep och knåp samt eltejp, läs i forumet så ser du. Pixelfel behöver du inte tänka på om du köper en bil med lilla färddatorn. Vibrationer från bromsskivorna är vanligt... Ta fram plånboken och köp en bil med M-sportpaket II då den är roligare och mycket snyggare samt säljbar i andra hand Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.