|
|
|
|---|---|
|
Har två uppsättningar 3.8 fälgar med 9" bak fälgar. Tänkte sätta ett par 9" i fram med 235/45zr17 samt bredda de andra 9" till 10" och sätta på 255/40zr17 på dem. De kommer att breddas på insidan 1" och sedan "spacas" ut så de passar rätt i hjulhuset... Vad tror ni om detta? Skulle det inte vara lite häftigt att ha 10" 3.8 fälgar på en E34? Någon som gjort detta redan kanske? Vad får man betala för att bredda en fälg på insidan 1"? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk | |
|
Någon som känner till någon firma i Stockholm förutom INTERA som breddar? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Varför kan du inte sätta på 255'or på 9"? | |
|
kan, kan jag, men då blir ju skillnaden mellan bak/fram hjulen ful, eftersom jag kommer ha 235 på 9" där... För att lutningen på däcken ska vara lika behöver jag bredda 9" till 10". MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| Jag tänkte inte på att du skall ha 9" fram till skillnad från original 8". Du skyddar ju fälgarna bättre med orginal 235/8" och 255/9". | |
|
Kane- På vilket sätt då? See Ya! Alex |
|
| Däcken blir lite bredare än fälgen. | |
|
Å andra sidan får man bättre respons i kurvtagning, marginellt, men ändå. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.