|
|
|
|---|---|
|
Hej, det var ett tag sedan jag besökte detta forum p.g.a att jag syndat med andra bilmärken. Men nu har jag hittat tillbaka igen efter att nyligen införskaffat mig en 325is från 1987. Bilen importerades från USA 1991 och har haft samma ägare sedan dess. 325is utrustades med lite extra godis i USA såsom sportstolar i skinn, stora färddatorn, AC, lamelldiff och lite annat godis. Pärlan har rullat drygt 16.000 mil och känns oförskämt fin i växellåda och motor. Den som vill veta mer får gärna fråga. Nu har jag några frågor till er efter att ha spenderat hela förmiddagen till att använda sökfunktionen i forumet. Jag är mån om att behålla så mycket som möjligt av originalskicket eller kunna återställa den till originalskicket. Men jag funderar på en del mindre förändringar så länge det går att ta bort delarna utan våld / svets / såg för att kunna återställa den i originalskicket som den idag är i. Till att börja med så sitter det USA-stötfångarna på som gör att bilen blir nästan dubbelt så lång (ok, jag vöerdrev lite). Meningen var från början att hitta en 325im i ok skick, men gav upp ganska snabbt då denna dök upp. Är det någon som med säkerhet kan svara på om man kan byta dom jättelika stötfångarna på USA-modellen till Europa-varianten? Har även lite funderingar på att plocka av originalspoilern fram och ersätta med liknande som såldes med M-technicpaketet. Vad jag har lyckats söka mig fram till så verkar det gå bra att byta denna fram (från -87 till -88,89,90), men inte bak p.g.a passform / storlek och som jag skrev tidigare är jag inte intresserad av att "förstöra" bilen för att få på andra stötfångare / spoilers. Baktill nöjer jag mig tillsvidare med om man kan ersätta USA-kofångaren med en Europa-variant. Är det någon som har provat paketet som sälj på realcar.se, där både kofångare och spoiler ingår. Passform / Utseende? Länk -> Länk (Art nr: BME30101377) Jag tar gärna emot tips och synpunkter från er som har 325:or från -87 som har monterat någon annan framspoiler / kofångare. Tack på förhand! /Fred. | |
| Använd sökfunktionen!!!!! | |
|
Du är bara avis på min jättelika stötfångare ;) /Fred. |
|
|
Du har inga bilder på bilen? Skulle vara roligt att se. Mvh Simon |
|
|
Jag ska ordna lite bilder i helgen och lägga upp. /Fred. |
|
| Jag tycker du skall behålla USA-kofångaren. Dom är ju hur koola som helst. Den blir väldigt speciell med den på. Och sätt för guds skull inte på någon Realcar-styling. !!!! Bevara US-originalet och se till att lägga upp bilder på skönheten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.