|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det klonkar från höger fram när jag bromsar och kör över gropar. Jag tror att det är tryckarmen (främre högre länkarm). Är det någon som har ett förslag på vad det skulle kunna vara annars? Om det är tryckarmen var kan man i så fall få tag på en sådan till ett bra pris och vad skulle det kosta att få arbetet utfört? Tacksam för svar Sofie i Göteborg | |
|
Tryckarm? den har jag inte hört förut.. kolla kränghämmarstagen, dom brukar slammra en hel del när dom blir lite slitna. Kostar 311Kr st. hos mekonomen /Thomas |
|
| Länk | |
|
Skulle anta gummibussning(ar) som håller krängringshämmarna. till E39-98 kostade dom ca 200kr/st på BMW. Prova Wölkes bil, dom skall vara duktiga vad jag hört. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| kolla pendel stagen de brukar glappa och då får du denna efekt, har råkat ut för det själv och trodde att det var en bärarm men ack så fel man kan ha | |
|
Kan väll även vara spiralen som har gått av. Om det är på det nedre varvet på spiralen kan det bli klonkande ljud. Hade det problemet på min 320 som jag hade för ett par år sen |
|
| dom främre finns på äckelpäckelpryltema (biltema) men kolla dom bakre också ,backa och bromsa | |
|
Kan vara casterstaget eller båda. Tror att de också benämns tryckarm eller tryckstag på BMW-språk. Bytte tidigare i våras båda 2, kostade 2.200:- monterat och klart inkl. framvagnsinställning som inte alltid är nödvändigt. Helt ny bil! Knäpptyst oavsett vägskick och absolut direkt styrrespons Kan rekommenderas om din vagn rullat 20.000 mil och aldrig fått nya. Stefan |
|
|
Av egen erfarenhet så tipsar jag om nämnda casterstag men även kassa stötdämpare! OO=00=OO Ägt:525E12-535iE28-520iSE28 525iE34. Vill ha:540iE39 |
|
Deliq |
Kan även vara stötdämparen, är den dålig kan den "röra sig" i insatsen och ge klonkljud M V H // Deliq |
|
Och så kan det vara stötdämparna !!! Läs tidigare inlägg innan! Nej , förlåt vad sur jag är! OO=00=OO Ägt:525E12-535iE28-520iSE28 525iE34. Vill ha:540iE39 |
|
Deliq |
>Matskoolio: Sorry, hade sidan uppe länge innan jag svarade så därför hade ditt inlägg inte hunnit kommit med när jag skrev mitt. M V H // Deliq |
|
Deliq! Jag förstår! Förlåt än en gång som sagt!!! OO=00=OO Ägt:525E12-535iE28-520iSE28 525iE34. Vill ha:540iE39 |
|
| Hej! Jag har faktiskt samma problem som du, och vet inte vad jag ska göra. Hjälp !!! | |
|
Som sagt byt casterstagen och eventuellt stötdämparna...........ny bil.... PH |
|
| Jag bytte stötdämpare och då försvann "klonket" | |
|
Vad och vart har ni köpt stötdämpare till era e34:or? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Bmw orginal sportstötdämpare, tror det är Sachs, kan även vara Boge som levererar till BMW. Hör för mig de kostade ca 2.000:- paret. Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.