AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.234

Uppgradera MK1?

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Hej alla,

Jag har tittat på olika trådar om uppgradering av en MK1 navi till MK3, men inte hittat exakt det svar som jag undrar över.

Jag har sett någonstans att man efter denna uppgradering inte kan se på tv längre. Stämmer det?
Det blir lite kostsamt om man skall byta allt på en gång, navi, monitor samt tv-modul. Så jag tänkte vänta med tv-modulen ett tag.

Är det någon som har artickelnummer på den/dom kabeladaptrarna som man måste införskaffa för att kunna koppla in en MK3 navi till ett befintligt MK1 system?
no
347
noah
E65 730D
att bytta från MK1 till Mk3 kostar
adapter kabeler ca 1200:-
Tv modulen för 4:3 (anulog) ca 2500:-
MK3 nav ca 3000:-
total 6700:-
om du vill ha 16:9 skärm ca 5500:-
Tv modulen för 16:9 ca 3000:-
jag har en E38 från 95 med Mk3 och 16:9 (är supper glad!)

Noah Brown
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jag har köpt en MK3 för 2700:- samt en 16:9 skärm för 4600:-

Väntar bara på att få hem grejorna. Men då kan jag bara gå till BMW och be att få köpa adapterkabel så borde dom veta vad jag skall ha (förhoppningsvis).
TV-modulen skall jag köpa lite senare. Vill ha hybrid, analog/digital.
Det är ju nästa år som man stänger det analoga nätet här i Stockholm, så om det går att titta lite till trots uppgraderingen av Navigatorn samt skärmen så vore det bra.
Men jag får väl vänta och se i annat fall.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Vet någon nypriset för en MK3, 16:9 skärm samt en tv-modul (hybrid).
Har letat på nätet, men inte hittat någon prisindikation......

Man måste kunna argumentera lite med gumman här hemma. Allt kanske inte är nödvändigt att köpa här i livet, men om man talar om vilka pengar man sparar genom att köpa på E-bay istället för nytt så skulle det kanske bli lite lättare att argumentera :-D
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Jag tror dessvärre inte att Du kan nyttja TV/video-modulen från MK I till en 16:9 skärm.

M.J.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Vad jag har läst så skall man kunna se på tv vid byte av bara skärmen. Dock så får man enbart en 4:3 bild med svart maskning på kanterna.
Det som var intressant är om man kan titta på tv fortfarande efter en uppgradering av mk1 till mk3 navi.
Men det ger sig nog om en vecka :-)

Men som sagt var så skulle det vara intressant med en prisindikation av nypris för 16:9-skärm, mk3/mk4 samt en tv-hybridmottagare.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Femsiffrigt. För var och en av delarna för sig. Kanske kommer du undan med dryga femtusen för hybridmottagaren. Men varför köpa nya delar?

Wilhelm Svenselius
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Misstänker att det är ganska dyrt om man skall köpa nytt original.
Men jag skall och har inte köpt nya grejor, att veta ungefär nypriset är intressant dels så att man kan se ungefär hur priserna på ebay ligger samt som jag skrev lite tidigare att man kan argumentera lättare med gumman här hemma.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Nu har jag fått min MK3 i posten.
Men nu dyker nästa problem upp. På BMW i Solna så vet dom att många ringer om adapterkablar, men samtidigt är dom osäkra på vad det är för artickelnummer. Dom sa att det är en Tysklands-beställning och man skall komma in och betala kontant vilket är helt ok om man vet att det är RÄTT kabel.

Har någon av er experter ett artickelnummer på adapterkabeln som jag behöver för att uppgradera från en MK1 till MK3?
no
347
noah
E65 730D
Hej
du ska ha
61126907840
och
61128381219
och du kommer ochså måsta ha en TV module Mk2-Mk4
Mk1 kommer inte klara Mk3 nav
Länk

Noah Brown
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Tack Noah,

Skall genast ringa och beställa dessa kablar.
TV får jag klara mig utan ett tag, innan jag hittar en hybrid eller ren digitalmottagare.
Pa
7
Padi
320 DAT Touring -03
Hei alla sammen.

Jeg håper det går fint å lese dette som blir skrevet på norska.

Jeg har orginalt navi buisness i min 320 DAT 2003 mod. Jeg har lyst til å oppgradere til 16:9 med tv, navi.
Jeg tror jeg har MK4 nav bak i bilen.

Går det og oppgradere til dette uten å måtte skifte masse kabler. og hvis det går hvordan.
Da tenker jeg på om det finnes ombyggingsett.

Hva er orginalnummerene på delene som jeg må kjøpe. Det er greit og komme til bavaria med delenummer..

Takk for alle svar og beklage at jeg måtte skrive på norska..

Padi

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Hallå Noah,

Har skickat PowerPost till dig ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.