|
|
|
|---|---|
|
Har precis bytt ut min fina 540 97 mot en M 5 touring-93 3,8 l. kul trodde jag....... Motorn började rycka kraftigt på motorvägen...och sedan dog den, provade att starta den igen och den gick igång men ryckit och höll på att dö på tomgång...klarade mig hem i allafal.... vad kan det vara nu törs jag fan inte starta motorn igen förns jag vet vad det kan vara för fel...har funderat på soppa pumpen, lamdasond...någon som kan komma med nått bra tips bilen har gått 16000 mil och är enligt alla papper och servicebok välservad | |
|
Kanske någon vaakumslang från insprutningen som lossnat.Dvs någon form av "tjuvluft"... Iaf lättast att börja med. Mvh janne. |
|
|
Du hade inte motortvättat den innan det började strula? Isåfall kan det vara fukt i tändsystemet. Öppna huven, blås rent runt tändstiften med tryckluft, torka rent runt övriga tänddelar och låt stå öppen över natten. Koppla in motorvärmare om du har sådan. Hoppas på att fukten försvinner. Lycka till! |
|
|
Hello .... Det som gjorde att den ryckte så var lambdasonden !! men nu uppstår ett metalliskt/lagerljud som jag inte vet var det kommer ifrån en mek från BMW som jag känner kommer i dag och tittar så får man se vad det kan vara.... : ( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.