|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har problem med min spolning till vindrutan och har sökt på forumet utan resultat. BIlen är en 520-89 På min burk finns två pumpar en stor (övre) och en liten (nedre). Vad jag förstår är det den nedre som är till vindrutan. Denna har jag bytt men inget händer. Jag har kollat att det är ström fram i ledningen och även testat med kontakten från den övre pumpen med inget händer fortfarande. Mina frågor: Vad skall jag mera testa? Är det relät och i så fall var sitter det? jag har läst om någon intesiv spolning vad är det och var sitter det? Kan jag dra en kabel direkt från batteriet som nödlösning? Spelar + och - roll på pumen? Tacksam för snabbt svar då besiktning hägrar. | |
|
Det bör sitta TRE spolarmotorer på din bil; en i lilla tanken (intensiv) och två i den stora (ruta och lampor). Ofta går det att byta plats på vissa, kolla även att du har spänning till alla. Lampspolningen går bara igång var femte tryck då minst parkeringsljuset är på. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för svaret! Var sitter den intensivspolningsbehållaren? |
|
|
Den brukar sitta intill den vanliga, men någon tidigare ägare kanske har tagit bort den? Kan se ut som nr 2: Länk Uppdatera gärna din profil med din bil. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
aha! Är det den burken som sitter vid torpedväggen alltså? Stor behållare (svart) som rymmer ca 1,2 l. Vad är dess funktion i förhållande till den vanliga anordningen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.