AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
743

Kylvätska på golvet?

S_
81
S_528 IA
E39-528ia
Hej,

Efter termostat byte såg jag idag att det fanns kylvätska på motorrumsgolvet.Det har hänt nåt men jag vet inte vad. Letade efter läckag men hittar inga. tempmätaren har hela tiden hållit sig rakt uppåt. Kan det vara så att det finns luft i systemet? kan luftningen orsaka det? Behöver hjälp,Plz.

MVH
Wa
36
Walden
325ia cab -94
530i -93i
Kan det vara så att den (du) som böt termostat spillde lite?
Isåfall ingen fara så länge nivån är ok å tempen
S_
81
S_528 IA
E39-528ia
Termostaten byttes för två dagar sen. Men det kom vatten ånga som liknade rök ut ur motorrummet idag.
De
163
Devva
520i -89 E34
Bytte du termostathus i samma veva? Sitter luftskruven åtdragen som den ska? En del läckor kan lite luriga att upptäcka, kika över kylaren, slangar osv... Det kan ju mycket möjligt vara så att det är kylarvätska som förångas och ger upphov till röken du såg.

//Devva
S_
81
S_528 IA
E39-528ia
Jag tror det var det som du säger,Devva.
Jag bytte termostat hust oxå.Vad jag märkte var att ena skruven (övre delen på huset) som håller termostat huset hade gått sönder (det ser ut som nån i samband med byttet av huset hade dragit åt för mycket) men det kan inte vara den så spökar,eller? Jag uppfattade lite fel på hasses beskrivning och hhar fylt för mycket vätska i kärlet alltså en hel del över max streckan (kallt/cold streckan). Kan det vara det?
S_
81
S_528 IA
E39-528ia
hEJ,

Ingen som har haft liknande problem? Kan det vara problem med topplocket eller packningen? Jag vet inte om jag vågar köra bilen innan jag får nåt svar.

MVH
Wa
36
Walden
325ia cab -94
530i -93i
Kan du inte ha spillt då???
Glykol torkar inte i första taget, som vatten.
Det kan ligga i flera dagar, menar du nere på plastskyddet under motorn??
Har det sen droppat lite på blocket så lär det pysa lite tills det förångas.

Prova starta å se efter vad som händer, torka bort det gamla först
S_
81
S_528 IA
E39-528ia
Jag luftade systemet nu en gång till nu.Det var en slang på vänstersidan som skvätte en del i början så jag antar att inte har hamnat på plats som det borde. Nu har jag gjort som hasse beskriver helt och hålet. Det kom inte så mycket luft och det blir riktigt värmt i bilen.

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.