|
|
|
|---|---|
| undrar om någon vet om det finns några barnsjukdomar på en 320d touring -06 och isåfall vad det kan vara funderar att köpa en sådan | |
|
Du slipper nog allt vad barnsjukdomar heter om du köper en ny E91 idag. Dom som har funnits har BMW hunnit rätta till. Keep Your Distance! |
|
|
Jaja det får väl bli en sådan då men läste här på forumet att många tyckte att man skulle köpa en 330d istället men det e nästan 70kkr mer då kan man nog hellre köpa en bensinare istället |
|
|
Jag har inte haft ett fel! Okej Obalans i däck och fälg har varit ett problem! "Always a driving machine" |
|
| ja det e ju bra. För e39an å bromsar absgivare etcetc blir bara trött när jag tänker på det | |
|
Jag hämtade min 320d touring i april och den har nu rullat drygt 1500 mil. Det enda som jag har problem med är de eluppvärmda sidobackspeglarna som inte vill bli immfria. Är osäker på om det är ett fel eller om det är en "feature" eftersom värmen ska slås på under en viss temperatur enligt boken. I övrigt har jag inte haft enda problem med bilen, den går bara bättre och bättre för varje dag som går. :) |
|
| På övriga BMW har det mig veterligen varit från +3 som dessa slagit på samma som för bakruta. Dessutom har jag för mig att gradantalet mäts när du stänger av bilen vilket kan bli lite märkligt om man stannar vid -5 och startar frostfritt vid +5. | |
| 6+ i morse och imman försvann inte från backspeglarna... lite irriterande att man inte kan aktivera avfrostning/avimmning manuellt. | |
| På gamla e46 har jag för mig att man kunde manuellt få igång dessa genom att starta defrostern för bakrutan? | |
| På E46 så börjar speglarna värmas av att man trycker in defrostern för bakrutan, men de verkar vara automatiska. Så fort det varit lite varning för dim-kladd eller frost har dom startat automatiskt för mig. | |
| RG du är nöjd med bilen förövrigt då? Dom flesta här på forumet tycker att den är för slö men jag vet inte om jag tycker det,den gick hyffsat bra men givetvis så går 3l dieseln bättre | |
|
Jag har hade problem med att skruven till gångjärnet i bagageluckan gick sönder med en rejäl smäll. BMW fixade detta ganska snabbt. En liten plastbit låsnade där spaken sitter till motorrummet på förarsidan. Jag har inte varit hos BMW för detta ännu. Ett mynt har trillat ner i springan vid luckan framför växelspacken. Måste till BMW service för att den skramlar ibland. Lägg mynten på andra ställen! Övrigt är bilen bra hopskruvad men vissa plastdeltaljer invändigt kunde vara av mer gedigen kvalitet. 320d (e91) är i min menig det bästa du kan köpa idag om du inte vill plöja ner onödigt mycket för den nya 325d eller 330d. Fantastiskt drag och väghållning. Snåll som få, är den på bränslesidan. |
|
| Har beställt en 320d e91:a börjar att tillverkas v.49 leverans ca; 15 jan -07 | |
|
Bra gjort! Jag övervägde 320d innan jag beställde 325i - men jag har kört diesel i 7 år nu så jag var mer sugen på en varvvillig bensinare den här gången. 320d'n går snuskigt bra för att vara en 2-liters oljepanna =) /ElakaKatten |
|
|
Jaaa det kan bara bli bra som jag ser det. Nu e väntan lång bara men man får ge till tåls som det heter å kolla på x-utrustning å färg det blir nog sonora |
|
|
Grattis! "Always a driving machine" |
|
| Måste bara fråga det här är det inte eluppvärmda ytterbackspeglar på e91:an som standard? | |
|
te: Det beror på vilken motor... De fyrcylindriga är enklare utrustade och saknar eluppvärmning i grundutr medan de sexcylindriga har det. Om du vill ha det till din 320d får du beställa dimstrålkastare som extrautrustning alternativt Advantage eller M-sport där dimstrålkastare+eluppvärmning ingår. Även uppvärmning av spolarmunstyckena hänger ihop med dimstrålkastarna... Självklart, eller hur? ;-) /ElakaKatten |
|
|
Sonora är förresten en riktigt ovanlig färg - har bara sett en enda medan svarta & silverfärgade snart står i varje gathörn... Kul att välja en udda färg! /ElakaKatten |
|
|
Advantage har jag valt samt comfort paket likaså då skall det väl ingå då? |
|
|
Japp, det ingår i Advantage om jag har fattat utrustningslistan rätt! /ElakaKatten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.