|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Trots alla påbud från länsman denna vecka observerades följande händelse i morse: - Jag kommer från ena hållet in mot en rondell på en 2-filig 70-väg (Råcksta-rondellen) - Från mötande håll kan jag observera ett mindre race mellan en silverfärgad 330 (troligen) och en volvo ... minst en 2,5T eller mer sannolikt en T5:a - annars börjar man nog inte rejsa med en 330 .... - Alldeles när jag skall in så kommer "paret" ut ... och jag noterade med förstummelse: "Faen ... ! BMW flöt som en kåt cobra genom det tre rondellknixen ... medans volvon åbäkade sig som en cancersjuk krabba". Måste faktiskt ta till det slitna uttrycket ... som på räls. Och kvickt som en vessla. Roligt att se. Visst volvon var en trött gammal V70 med 35Kmil på mätaren och föraren fick kortet i går fm o s v .men jag tror inte det utan en T5:a och en 330 rejsade. Volvon fick slänga sig i väggen ... solklart! Minst 30% skillnad i väguppträdande. MVH /// Paap R |
|
Beror ju även på vad det sitter för dämpare, fälgar m.m. m.m. på bilarna... Som du själv sa så KAN det ju lika gärna vara en 140 pållars kärra med doningar därefter och skuffen full med blomsterjord... Trodde tex att min gamla BMW 740 -99 hade duglig väghållning, tills jag lekte lite med en gammal SAAB 9000 från tidigt 90-tal.. Låg på inre ringleden Malmö, ganska snäv högerkurva, 110-väg.. Fick sakta ner då det kändes som om bilen skulle välta i kurvan medan SAAB:en trog om mig i ytterspåret som på räls... Min BMW fick slänga sig i väggen... fast det är klart, man kan inte få allt för 700.000:- (tex väghållning, fast det kanske finns som option?) ;-) |
|
|
Paap Reeders uppfattning stämmer bra. Jag kör T5 i nuläget... går inte jämföra med en BMW i väguppträdande men det tror jag de flesta känner till vid det här laget - Men det tål o upprepas ;) |
|
|
Håller med, Volvons starka sida är inte rondellkörning men som jag brukade säga till min gode vän som åkte 330iM. "Kör först du så väntar jag där framme." Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.