AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
778

BMW.SE nya utseende, vad tycker ni?

Njuren
Blev jättebra tycker jag! Liknar mycke de utländska BMW sajterna.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Snyggt, men fullständigt värdelöst!

Den gamla sajten hade betydligt bättre funktionalitet. För mig som jobbar med försäljning av BMW är borttagandet av de individuella prislistorna som tidigare fanns mycket negativt. Om en kund ville ha prislista och tekniska data för E90 325i Sedan så var det bara att skriva ut den för just den modellen, vilket blev en nätt pappersbunt på fem A4-sidor. Nu finns det istället bara en 35-sidorslista för varje karossmodell som tar en evighet att skriva ut och dessutom känns som ett oerhört slöseri på papper.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Ser väl ok ut, men den ser väldigt tungladdad ut för mig som ofta surfar med mobilen. ska bli intressant att se om dom har ändrat bilkonfiguratorn när dom väl får igång den.

Keep Your Distance!
Ser bra ut tycker jag. Man måste nog ha lite flashigare sida om man ska kränga bilar i dagsläget. Hoppas konfiguratorn får sig ett välbehövligt lyft också.

Mvh Johan
visst var den här snygg men den gamla var ju mycket bättre
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Lite snyggare men funktionaliteten är som någon nämnde katastrof.

Att BMW dessutom inte nyttjar alla möjligheter som finns med digitalatjänster är en gåta.
Det räcker inte att visa upp en halvmesyr till website idag...

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
(host) Ja, den kan ju bli bättre i alla fall... Kollade på E91:ans sida och upptäckte bl.a. att den kan beställas med sexstegad SMG. Bilden visade dessutom dan vanliga växelspaken för manuell 6 vxllåda...

Den "pulshöjande" presentationen låter vänta på sig, för den sidan hittades inte. Och bygga bil kan du glömma, den är inte färdig.

Alltså, varför överhuvudtaget lägga ut en ny hemsida när den inte är färdigutvecklad och absolut inte färdigtestad...?

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-)
Sp
210
Sparc
330e -22
Ser bra ut. Lite buggar dock. Klickar man på M3 cupe > översikt så hamnar
man på Z4.

Hoppas den funkar med Mozilla ordentligt sen. Undviker gärna MSIE.
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Att den inte stödjer Opera tycker jag är en gåta, skit sida :)

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Jonsson
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
sämre än den förra, som inte var speciellt bra. den känns ofärdig (konfiguratorn fungerar t.ex. inte) och dessutom är sidan för bred, vilket tvingar mig att sidoscrolla. riktigt uselt.

/Lars

Vägen är målet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.