AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
803

Styling Z3 - vart hittar jag en aluminiumpanel?

Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Har en Z3 2,8 Roadster som det nu sitter en panel i ädelträ, som jag tycker är nästintill hemsk. Skulle vilja ha en i aluminium, borstad sådan. Ingen krom eller sådär. Någon som har koll på vart man kan hitta en sådan? Har googlat ihjäl mig och hittar inget vettigt och de få saker som kan vara det jag söker, har jag fått uppfattningen av att det är aluminium look-prylar som man klistrar på, vilket INTE är aktuellt för min del.

Om jag är otydligt så rör det sig om interiören runt alla reglage och så, mittkonsol kan det nog heta. Är den förresten enkel/svår att byta ut?

Tips på bra stylingsidor för Z3 som inte bara innefattar exteriörstyling uppskattas också!

Tack på förhand alla glada!

/Jonas Andersson
Några av mina favoritsidor.
Länk
Länk
Länk
Länk

/Fredrik
T.
45
T.Z
BMW 120DA M-pkt
BSR Steg 1-14
Någon som har erfarenheter av RoadsterSolutions LLC som Fredrik Mlänkade till? Länk

Hittade en hel del där som verkar parfekt till z3an..
Textil mattor,gällar,vindskydd, och ny ruta =)
Jag har köpt deras magnetiska stenskottsskydd och bälteskuddar, enda negativa var den svenske tullen som ville ha sin del av kakan.

Har även handlat av Sanituning och Leatherz som jag oxå länkade till, inga problem med någon av dem.
Dock är det smidigare att handla inom EU på grund av tullhelvetet, Leatherz drog dock av den amerikanska momsen, så det blev rätt bra pris ändå.

/Fredrik
Just det, de kromade gälarna finns lite överallt även på BMW, så kolla runt lite först så du inte handlar onödigt dyrt.

/Fredrik
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
Fredrik M; Tack för hjälp! Hittade dock inte riktigt det jag är ute efter.

Har någon koll på vart man kan fixa en helt ny panel alltså, inte bara klistergrejer man drar på. Har en i ädelträ nu, men vill ha en svart. En sådan i aluminum lär knappt finnas, känns det som.

Någon som har koll på hur man får av den på enklast sätt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.