|
|
|
|---|---|
|
Tjena! När jag växlar, gärna till 2an när man accelererar lite så dunkar det till i bakvagnen, samma sak om jag motorbromsar. Dvs när jag "påfrestar" bakvagnen så slår det till i den. Accelerera = DUNK motorbromsa "snabbt (påfrestasnde) = DUNK gasa/släpa gasen/gasa/släpa gasen = DUNK DUNK DUNK DUNK Jag bytte nyss främre bärarmsbussningar bak, d som går upp i karossen framför bakhjulen. Även diffen är bytt till en bromsad och allt sitter som det ska, har dubbelkollat. Fenomenet med dunkandet uppstod efter att jag "testade" den bromsade diffen (ja, jag eldade gummi etc) Någon som vet vad det kan vara?? //Salis | |
|
saxat från beg. guiden här på sidan: Ett annat fel som drabbar alla BMW ägare förr eller senare är slitna silentblock (tvärbalksbussningarna i bakvagnen). Det märks genom att det dunkar och slår bakifrån vid gaspådrag och gasuppsläpp. Bilens vägegenskaper blir försämrade och bilen får ett vingligt beteende på vägen. Byte av silentblocken kostar ca 2000 kr. |
|
|
Lollen32: Det låter ju väldigt "lika", men vart sitter dessa då?? //Salis |
|
|
Hej, När det står priser i begagnat guiden, som det gör där, är det för självaste reservdelen eller är arbetet också inräknat? Alltså är det 2000 om man lämnar in den eller gör det själv? Mvh, Niklas |
|
|
>Sharic: Du skulle nog mailat en moderator, men kan säga att bussningar går på ca 700:- för bägge sidor så tror att jobb på verkstad är inräknat i den pengen. //Salis |
|
|
På E36 är det väldigt ovanligt att bakbalksbussningarna går sönder. Däremot så händer det att infästningarna lossnar ifrån karossen och då är det först höger främre fäste som går och sedan vänster bakre. Vanligt vid detta ljud är dock att bulten som håller diffen i framkant har gått av. _______ //Niklas |
|
|
>Koni: Får ta och känna på bulten hur den är.. om den nu gått av.. hur gör jag då?? måste väll borra ur den gamla.. men sen då?? köpa störra bult lr?? funkar d?? =S hoppas nästan mer på att bussningarna gett upp.. //Salis |
|
|
Jag hade samma problem på min 320 -92. det var en bussning på höger sida i bakvagnen, lämnade in bilen och fick den utbytad kostade mig 700 :- arbete + material. "I have done this a thousand times,and no one has been hurt (much)." |
|
|
Okey, det lät ju billigt å bra =) Har nog bestämt mig för att riva ner hela bakvagnen och renovera den på en gång så vet jag att allt e shysst där sen. //Salis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.