|
|
|
|---|---|
|
Hur får man av locket på spjälläges givaren till en e30? är nämnligen 4st hakar runt om som jag trodde man fick lös locke på men icket. verkar vara limmad runt om eller något? ps. vad kostar en ny givare? mvh alex | |
| Det är limmat, förutom hakarna - men limmet är lätt att knäcka! Ny är dyr, och i min räckte det att göra om alla lödningar så fungerade den utmärkt igen; den var inte det minsta sliten på kontaktytorna eller så! | |
|
Såg igår att hela min insugsbälg var dränkt i olja, och mycket riktigt när jag öppnade spjällägesgivaren(knak och brak) så vad där helt fullt med olja. dockvar klockan 23 när jag var klar men verkade fungera nu. Vars lödde du om? för när man öppnar locket ser man endast klickbrytarn=ingen gas och dem där två metallplattorna som slås ihop vid full gas. sen ser man att deras ben går ner under men dit kommer man inte åt? :S så var god förklara vars du hitta något o löda om. mvh Alex |
|
| Jag mätte på min med multimetern eftersom den inte fungerade. Det visade sej att brytaren fungerade bra, liksom första "överföringen" ner under plattan, som du talar om. Sedan satt det ett gäng uppstickande kontaktpunkter "nedanför" brytarmekanismen, eller mellan brytarna och kontaktstycket. Där fungerade allt som det skulle också, men i kontaktstycket fungerade ingenting. Jag tog fram stora lödpistolen och gav alla dessa uppstickande kontaktpunkter en rejäl dos värme för att "färska upp" förbindelsen där under - och sedan funkade allt utmärkt. | |
|
okej, vet du vilka ohm tal det skall ge och mellan vilka stift? har nämnligen inte hittat några sådan värden, för dem borde ju tala om ifall allt fungerar eller ej. mvh Alex |
|
| Ohmtal? Nej alltså, det är bara en brytare!! Det är tre pinnar i kontakthuset. Med rätt fungerande och rätt justerad sensor ska du ha kontakt mellan pinnarna 2 och 18 på tomgång, och 3 ska ha kontakt med 18 på fullgas. Däremellan ska det inte vara förbindelse alls mellan någonting! | |
|
okej, förlåt att jag frågar. med de siffrorna du nämner 2,3 & 18. hittar inte dem i varken på spjällägesgivar sidan eller i kontaktstycket :S. vart ser du dem? mvh Alex man lär så länge man lever. |
|
| Om du kikar på de tre stiften med givaren monterad så sitter 2 till vänster, 18 i mitten, och 3 till höger. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.