|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har haft 255 40 17 fram på e39. Har nämnligen ett par nya liggande. Fins det några problem med detta. Hadde innan 235 45 17. | |
sebbe_bmw |
Skulle tro det blir lite trångt men testa skadar ju aldrig... Sebbe |
|
Låter lite väl mycket... Har 245 fram på min sjua och det blir ett väldigt grussprut på sidorna.. Ska byta ner mig nån dimension senare i sommar.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
Racing Mike |
Med så breda däck fram kommer bilen bli spårkänslig så in i helvete. För att inte tala om när du ska bromsa, då får du fan vara bered med ratten för bilen kommer gå som en kåt snok över vägen! ...Men det är ju grymt snyggt med breda puckar!!! |
|
Tänkte softa med 225'or i år.. 255 borde gå kanske lite skärmkantsmassage behövs, jag råkade ut för en liten incident tidigare. fullt rattutslag och backa över en sten - skärmkanten fastnade i däckmönstret och slet med sig skärmen ut. - de va inte kul.... problemet försvann efter vikning av kanter (och renovering av skärmar....) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Låter som ett "praktiskt" lösning:)) Liknelsen med snoken var inte så dum och bör begrundas noggrant. MVH Hasso |
| Tack för alla svar men min fråga är om det får plats så inget tar emot. Fälgarna är rondell 58 med 8.5tum Et13. Däcken(255 40 17). eller måste jag köpa nya (235 45 17). Däcken är av fabrikat Good year f1 Tyskland. | |
|
Jag kör med 245x35x19" och jag har ca 2mm tillgodo i innerskärmen vid fullt rattutslag. Det kan ju dock skilja mot 17". Jag kan inte ha bredare :) Och jag har knappt någon tendens till spårning med 245 jämfört med mina 225 vinter. Kan bero på att de är så brada att de ligger ovanpå spåren, vad vet jag. Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck. |
|
|
Har själv 235/40-18 fram å tycker att det käns helt ok i bilen, visst känner man liten tendens till spårning men inte särskild mkt men jag kommer defenitift inte sätta på bredare framdäck. Att sätta 255:or på 8,5" fälgar är inte några problem, men min åsikt är att är lite väl brett som fram hjul... Gillar liknelsen med snoken & håller med Hasso. När du älskar att köra !!! |
|
| Tror ni att det finns plats. Tror inte spårningsrisken är så stor för att man sätter på 2cm bredare däck på varje sida. Frågan är bara får det plats? | |
|
Har i dag monterat däcken på fälgarna 255 fram. Blev väldigt maffigt. Har i dag kört 5 mil, Känner ingen skillnad mot 235. Helt nöjd. Kan rekomenderas!! |
|
sebbe_bmw |
BMWkungen... Har du tillgång till kamera så lägg gärna upp bilderna... Skulle vara fräckt att se....FET BIL Sebbe |
|
Jag åker E38 med 255/45/18 Fram ,så kör med dom du! Min har aldrig tagit i! Som David sa så blir det hyfsat med sprut på skärmarna, men det är så kul å tvätta... Mvh Peter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.