|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E46 318i -99 med rost i motorhuven ( framkanten) Irriterande... I alla fall så finns det inte så många beg huvar till salu, förutom en M3 huv jag hittat. Så, nu kommer 10.000:- kronors frågan... Passar en M3 E46 huv på en 318i E46?? Samma fråga för bakluckan.. Gissar någon sitter inne med svaret.... M3/// Mullret | |
| tror inte att det passar.. coupen är lite bredare fram sedan är det inte samma storlek och utseendepå njurarna och framlyktorna.. bakluckan passor nog inte helelr då coupen är ägre bak och även den har andra lampor | |
|
Nej, och nej. Inte huv och inte bagage. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| oj såg att jag stavade som en kratta men hoppas att ni förstår ändå | |
|
Stort tack för alla svar. Klart och konsist. Blir till att leta rätt på ny ( begagnad ) huv. Givetvis har man sett den lilla, lilla äckliga rostfläcken de senaste åren, men inte tagit sig i kragen och tagit bilen till BMW för GRATIS reperation... 6 års rostskadegaranti har man ju... Nu blir det ny huv ca 3000:- samt rost och omlack för 7350:- tutti 10.350:- Skall ge mig själv en rejäl utskällning i kväll framför spegeln... M3/// Mullret |
|
| försök hitta samma färg som du har nu så slipper du omlackning.. fast det är ju förstås svårt men sök på internet , även här på autopower, så hittar du nog | |
|
bmw_jerry I den aktningsvärda summan 7350:- ingår lack av motorhuven. så färg spelar mindre roll därvidlag. Däremot så var det ytterst få som hade E46 huvar på skrotarna i Sverige. Och man köper inte gärna en huv för 2000:- + frakt bara för skicka tillbaka den om/när man ser den är lika rostig som den som redan sitter där... Jakten på huv forsätter i morgon.... M3/// Mullret |
|
|
Lackering och färg för 7350 kr är hutlöst mkt, hoppas du inte betalar Mullret. Själv så lackade jag förardörr huv och vänster framskärm för 4000 kr. Metallic färg var det också. Lycka till med letandet. |
|
| Ny huv för ca 1600 kr. Finns lite olika att välja på, dock olackat. Länk | |
| tycker oxå att lackeringen låter för dyr främst med tanke på att vissa firmor lackar om hela bilen för 10000 och då är 7000 för bara huv är ju löjligt | |
|
Grandy, Visst men frakten är inte att leka med. Man får i princip hämta den på orten för det skall löna sig. Hittade däremot E46 huv på Mekonomen för 2395:- Har någon testad av deras passform på forumet?? M3/// Mullret |
|
|
Kollade med Mekonomen och de sa att deras leverantör www.klokkerholm.com hade perfekt passform på ersättningsdetaljerna. Givetsvis så är deras lager 20 minuter borta... Bara att vänta in huven och se hur den funkar på bilen. M3/// Mullret |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.