AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.304

Var sitter knappar till farthållare?

Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Har sett ett par stycken Z3 som påstås ha farthållare, men ej har knappar på ratten, var sitter dom i så fall?

Undrar också när förändringen i inredningen skedde, trodde att den "runda klockan" kom -99B men har sett flera -00 med fyrkantig klocka.

tex. Länk

6a - för det är du värd
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Är också nyfiken på detta farthållar-tillval.
Finns det månne fördraget kablage från fabrik i några av z3orna som rullar, så det är "bara" att koppla in en styrmekanism... Fantasin går iväg...
Mats
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Farthållaren sitter på en egen liten spak under spaken för vindrutetorkarna... har dock ingen aning om det finns nåt fördraget.

/Magnus
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Bilen på bilden har INGEN farthållare.

Mvh
PG
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Lustigt att Carlqvist påstår att den har "farth", men antagligen felaktigt då.

Så farthållaren kontrolleras via spak som på äldre serier, trevligt =)

Tack för svar, någon som har klarhet i min andra fråga måntro?

6a - för det är du värd
Ragemannen
på min z4 har jag en spak på vänster sida under blinkers borde vara något liknande på z3?

BMWholic
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Jag har farthållare på min 2,8, spaken sitter under vindrutetorkarspaken, sitter på samma fäste som torkarspaken plastkåpan är lika det finns urtag som är borta så farthållararmen får plats. Delarna är dyra för eftermontering med kablage, motor spak, fästen, wire, elektronikbox, kopplingskontakt mm. Komplett ligger det nog runt 12000kr med alla detaljer som krävs och att hitta en Z3 på en skrot med farthållare då tror jag man skall hariktig tur, för att i nästa steg få alla detaljer som tillhör montaget mm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.