AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.831

Z4 M Roadster - vinglig bak!

yn
105
yng
Bmw M3 3,2 Cab 1996
Bmw M5 Touring 1992
Bmw M5 Sedan 1994
Bmw M5 Sedan 1994"Turin Motorshow"
Som sagt tycker det vinglar och far som bara den,har satt på 19" csl fälgar med michelin däck och betendet är lika nervöst som med 18" orginal.någon som åker z4m roadster och tycker lika??

Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
Har ingen erfarenhet av Z4m men en kompis till mig har en Z3m och den vinglar åxå som tusan vid fullgas ändå har han 305mm på bakdäcken.. känns nästan som om hela karossen vrider sig..
Beror vell på all kraft:D
Ragemannen
Min z4 3.0 vinglar lite också men jag tror det i mitt fall är runflat däcken som spökar dom skall fetbort till våren och på med nya större och bredare fälgar och däck.

BMWholic
Om bilen "vinglar och far", så tror jag du har något fel på den.

Har du tur är det trycket i däcken eller märket på dem, har du otur är det "något" i hjulupphängningen.

Min Z3m coupe går stabilt och snällt, ända till bakvagnen börjar kasa ut i svängarna vid för mycket gas.

Dock, Z3 är mycket spårkänslig, så om du kör på dåliga (normala svenska) vägar kanske det kan vara orsaken?

/ Fredrik
Uf
14
Uffe.N
z4m 2006
Min "vinglar" inte. Den ville ju inte varva fullt heller om jag minns rätt! Måndags exemplar kanske. Är det den svarta som är till salu i blocket.se som "vinglar" och ev. inte varvar fullt????

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Min vinglar inte.

En bild på min Z4 M:
Länk
kan det kanske vara att aerodynamiken bak är dålig.. du maria har ju vinge ock kanse inte vinglar darför.. snygg bil föresten :D
Uf
14
Uffe.N
z4m 2006
Jag har ingen vinge o det "vinglar" inte!
Tror inte Marias bil "vinglade" innan vingen monterades, men hon vet väl själv bäst!
Efter minst 10 tester i press o tv har ingen klagat på att det "vinglat" eller varvat för lite, däremot har det klagats på att mätarna varit svåravlästa. Kan det möjligen vara så att "yng" stírrat på varvräknaren o missat alla hålen i de värmlänska (grus)vägarna o ev. skadat hjulupphängningen.
Finns "synsam" i Karlstad så kan de ju hjälpa till vid behov (efter ev. reparation)?
Den som köper "vingelpellen" (om det är den svarta i blocket.se) kan ju förstås prova med Marias vinge! !
PRUTLÄGE eftersom vinge måste anskaffas o glöm inte att kolla efter stenskott!!!!
/Uffe

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Min bil hade naturligtvis inga "vinglingstendenser" före monteringen av vingen. Den sitter där endast av estetiska skäl.

En bild på min Z4 M:
Länk
Uffe du kanske inte ska dra så många fördomar för att han tycker att den känns vinglig? Känns som att du har något personligt emot "yng". Och om det inte är hans annons så du smutsat ner den "den svarta på blocket"....

Mvh Per
Jag provade en helt ny Z4 Coupé 3.0 och den var verkligen nervös i bakpartiet och "vinglade".

Flåklypa
yn
105
yng
Bmw M3 3,2 Cab 1996
Bmw M5 Touring 1992
Bmw M5 Sedan 1994
Bmw M5 Sedan 1994"Turin Motorshow"
Uffe N:Ang att den inte varvade fullt var någonting med att något inte var aktiverat,fixades på autowåx.angåedne vingligheten så har jag åkt m3 sedan 1991 och jag tycker att Z4 an vinglar jämfört med dessa bilar.vad gäller varvräknaren har jag inga problem med att se den.och vad jag vet finns inga stenskott heller,,,

Uf
14
Uffe.N
z4m 2006
P3r.
Enligt bilregistrets ägaruppgifter är det den svarta PNJ703 som "vinglar" (om den nu vinglar).
Så om nån ev. smutsat den svarta som är på blocket, är det säljaren/ägaren yng som sagt att den "vinglar", jag säger ju att felfria Z4m INTE "vinglar"!!!!
Marias felfria bil "vinglade" heller inte!
Det var det JAG tyckte var "roligt" o därför "drev" med yng.
Beklagar om nån blev stött.
Nu kör jag hem med min bil som inte vinglar o sätter punkt för detta.

Ir
197
Ironman
V70
kollar på M3 V8 eller M5 V10
Öhh, 19", 305 bredd... Z är en grymt kort bil. Bredare däck/mindre gummi ger vingligare gång, särskild på svenska gropiga vägar. Så är det bara. Jag tror den lilla Z:an går rakast med 17" och lagom m gummi tex 40 profil om man vill åka rakt och ha lite komfort.

Mattias i Sollentuna
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.