|
|
|
|---|---|
|
Ja nu har man äntligen beställt ett insug och ekonomin har tyvärr dalat än en gång under min tid som M3 ägare..:) Ska bli mycket intressant att se hur det blir vad gäller passform, finish, ljud och om det blir ännu lite bättre tryck i maskinen. Provkörning får dock vänta tills våren kommer eftersom bilen står i vinterförvar. Enligt uppgift ska det ge ungefär 25-30hk så lite borde det ju märkas tycker man. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! | |
|
Grattis då! ;) hehe /// Bimmarkomanen |
|
|
Vad gick det lös på? Behöver du mappa efter ett sådant byte? |
|
|
Han fick det för ett bra pris....:) Det var det enda insuget som jag hade från ACSchnitzer. Ni kan se bilder på Länk Klicka på Image Gallery --> därefter välj under rullmenyn Carbon M3 Airbox. Där ser ni A_Wingard73 kolfiber insug Under Video gallery--> skrolla lite nere så kan man höra lite ljud från bromsning och test. |
|
|
Japp priset va minst sagt bra!! Kul att se lite fler bilder och filmer på det! Mappning skall inte behövas för detta effektuttag om jag förstått det rätt, men tänkte göra en när jag bytt avgassystem osv. Har hört siffror från andra på uppåt 380 hk med detta insug/avgassystem med kattersättare och mappning. Hur mkt sanning det ligger i det kan jag inte svara på men det finns andra bilar med bromspapper på iaf 370 med samma mods gjorda. Jag gör inte bytet från orginalinsuget enbart för att få en massa effekt utan även för att det enligt mig är så otroligt snyggt med en stor burk i kolfiber:) //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
pg_ice |
kommer nog att bli liv i luckan a_w :) fråga: finns det kolfiberinsug till 325 E36 ? om inte varför? 325an : Länk |
|
A: För att få ut maximal effekt så får du mappa om styrsystemet. Det kan du göra sen när du bytt alla saker som du ska ha på bilen. Så som vi mappat motorerna då har vi fått minskat soppa på låglast och mellan, sen mycket mera soppa uppemot 5000-8000 RPM. Och lite annan tändkurva. Det ger en bra skjuts på alla varv. |
|
|
kommer bli grymt ljud iaf. har ett sånt insug i min m3 e46 I dont drive fast But i fly low |
|
|
Ja jag har hört E46or me liknande insug och det är riktigt skönt sound i dom! Bara att hoppas att det blir nåt liknande i min! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.