|
|
|
|---|---|
|
Hej skulle vilja ha lite hjälp om hur ja ska gå tillväga.. ja har hittat en BMW M3 E30 utomlans som ja fasnade för men det är bara ett litet problem.. det ja hittade var en -90 som heter E30 M3 SE. Alltså en 2,5 liters 4:a då är frågan den hur ja ska regga in den.. ska ja regga den på 2,5 eller ska ja försöka ta in den på 2,3? den svenska är på 2,3 och hur skulle då inte besikningen säga om man kom med en 2,5:a.! Det andra är att om nån som vet någe om dem, om det är någe o ha eller ej? är det svårt att få tag i delar till dem o så där? har BMW Sverige delar hemma eller kommer det att bli sån bil som ja har special special på allt man köper.. Kör idag: Länk tackar för intresse hoppas på bra seriösa svar //Tummen | |
|
Här finns lite information om M3 E30 Sport Evo: Länk Fredrik Andersson Svenska M3 E30 Registret www.m3e30.se |
|
|
Inressant har du hittat en Sport Evo? Finns den utanonserad? Pris? Ska inte vara nåt problem att importera vad jag vet. Du ska regga den precis som den är. Sport Evon såldes även i Sverige och då som 2.5. Är du seriöst intresserad av en Sport Evo vet jag en som kanske blir till salu. Racerbilen: Länk |
|
|
Delar är ingen större problem. BMW har det mesta även om vissa speciella delar utgått men det går nog att hitta det mesta ändå. Om det är nåt att ha beror på vad man söker och vem man frågar. Personligen älskar jag att köra min Sport Evo, ren och skär körglädje. Bilen andas ganska mycket racing tycker jag. Det är en relativt ovanlig samlarbil och man får betala ganska mycket bara pga av detta. Å andra sidan har den ett stabilt andrahandsvärde. Men du får mer prestanda för ungefär samma pengarna om du köper tex en M3e46. Racerbilen: Länk |
|
|
Om det är en rikig Sport Evolution så är det en riktig samlarbil du hittat! Delar är som BjörnB skriver inga problem, vissa specifika Sport Evo delar (ex. inredningsdetaljer) kan dock vara rejält mycket dyrare än motsvarande "vanliga" M3 detaljer. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
okej okej =) kul att det finns folk som kan hjälpa till med lite frågor om dessa bilar=) vad är det för en som BjörnB Vad är det för priser vi talar om? Vad ligger en M3 E30 på i priser? skiljer de mycke på en sport Evolotion? inte bara pris utan övrigt? vad ligger en M3 Se på i andra hand ? mycke som skiljer dem åt? Den ja har hittat är i från Italien en gubbe som brukar få tag i sånna rarriteter o det ja vet är att det är en 2,5 M3 -90 Röd.. skulle vilja veta ALLT om dessa bilar Tack för så bra svar som ja fått!! |
|
|
Skillnaderna mellan M3 och M3SE sammanfattas mkt bra i länken du fick från Fredrik. Priser på Sport Evo är mkt svårt att riktigt få grepp om då man ganska sällan ser nån till salu. Fanns en på mobile.de för lite över ett år sedan tror jag. Annonserat pris var runt 28' euro. Jag gav knappt 250' för min. En norrman har enligt rykte betalat över 300' för sin bil. Men i Norge är ar det ju lite andra priser på bilar generellt. Racerbilen: Länk |
|
Papageno |
Björn: Visste du någon som har en M3 EVO till salu, jag är intresserad av en lite uddabil av BMW |
|
Papageno, sorry missade att svara dig. Ev. kommer jag sälja min om rätt köpare dyker upp. Skicka ett mail till bjornm3e30@hotmail.com för mer info. Racerbilen: Länk |
|
|
Förlåt om jag lånar tråden en stund men kikade precis på mobile & hittade den här: Länk Är det en misshandlad EVO som fått e36 speglar, annan lack & allt inom 14k mil eller är det en vanlig m3 som någon slängt i evo klädsel i? Experna kanske kan hjälpa till:)? |
|
| enligt den lilla brickan verkar det ju vara en orginal evo | |
|
Nojas: möyligt det är en evo II, men den vil aldrig få nån verdi pga att den inte är orginal.. |
|
| R andersson, om man skulle får för sig att köpa den & återställa den till dess orginalskick då? | |
|
nojas: Det kommer antagligen att kosta såpass mycket pengar att göra det att det inte är värt besväret. Det ser ut att vara endel plåtjobb gjort på tanklock osv. som inte är kul att återställa. |
|
| trnce, jo jag kikade lite närmare & såg precis det. Trist värre. Fast jag tror inte det blir någon enorm förlust även om man iåterställer den hyffsat. Tycker m3e30 orna här i sverige lemonad ev varm sommardag. Finns ju knappt några till salu längre :) | |
|
Men det tror jag. Runt 120k är nog ungefär vad många kan tänka sig att betala för en riktigt fin M3 e30 om det inte är något väldigt speciellt typ en sportevo, och det är vad denna kostar innan du ens börjat fixa till den. Sen finns det inte så få bilar tillsalu heller om du letar lite (utanför sverige då). |
|
|
Som jag skriver, jag skyller på tangentbordet & en hård lördagsnatt. Jo det har en poäng där men jag tror knappast du hittar en evo för 120k, en riktigt fin m3a med samma mil på mätarna ligger däromkring om inte högre. Jag har då inte sett någon evo, förutom dne här då, som ligger runt 120k sträcket så hittar du någon hojta till direkt :) |
|
| Du får väl helt enkelt köpa den och ta reda vad det kostar att åteställa den till originalskick ;). Jag gissar på 170-180k i slutpris minst. Sen ska du ha tag i originaldelarna som fattas på bilderna som framstolarna, dubbelvingen och säkert en massa andra grejer till som kanske åkte i soptunnan när den stylades. | |
|
Det är ju egentligen bara Sport Evo som ligger i en högre prisklass. De övriga, vare sig det är Evo2 eller någon annan modell eller årsmodell brukar ligga i ungefär samma pris. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.