AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
827

323i-84: Ger dåliga ventiltätningar ryckig gång?

W_Lexell
Min bil blå rycker lite granna och jag har hört mig för och vissa säger att det är ventiltätningarna som är dåliga?
om dom är dåliga och man byter dom måste man slippa ventilerna då? ge mig mycket svar jag är tacksam för allt // Wictor
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Jag antar att du vet hur toppen är uppbyggd? Principen är helt enkelt att olja som är uppe vid kammarna rinner ner mellan skaft och ventiltätning, vilket förbänns när du startar bilen = blårök.

Nej, du behöver ej slipa ventilerna, med rätt grejjer behöver du inte ens lyfta toppen! Man kan skicka ner tryckluft genom tändstiftshålet för att pressa upp ventilen när du tar lös fjäder o knaster, sen byta tätning.

Men å andra sidan, allting beror på hur seriös du är. Det är ju inte fel att lyfta toppen, ta bort sot, slipa ventiler, etc.

Beror helt o hållet på hur seriös man vill vara.

Nåja, det var lite av ett svar iallafall. Du är välkommen med mer funderingar :)
W_Lexell
Okey! Det låter ju inte allt för jobbigt! Ja jag vill ju försöka vara så seriös som möjligt. Men om man vill slipa ventilerna slipar man bort skit osv då eller?

Tack för alla svar // Lexell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.