|
|
|
|---|---|
|
Har kommit över en 328 motor med kass topp. Min vanliga bil har en 323 motor. Går det att byta endast bottendelen på min 323 motor till 328 bottendelen och vips ha 2.8 liter istället för 2.5 liter. Eller är det mer krångligt än så? JohnC | |
|
Ingen som vet?? JohnC |
|
|
Hmmm.....förmodligen är jag på fel forum. Glömde att jag inte pratade om turbo ;O) JohnC |
|
| Japp, samma topp är det så det borde inte vara några problem att skifta alls. Spridare å så räcker utan problem men du måste mappa om boxen eftersom det skiljer så mycket som 0.3 liter samt justera vanostiderna till den konfigurationen för att det ska lira perfekt. | |
|
Hej Frågan är om det är värt besväret, men det är ju upp till dig såklart :-) Det finns ju gott om gamla trådar här där man hävdar att skillnaden i effekt mellan motorerna 323-328 är mycket mindre än vad som angivits av bmw. Själv har jag bara haft 528i och nu 330i, så jag har inte så mycket vettig jämförelse att komma med vad det gäller det. Sen kan det ju såklart finnas fler anledningar än effekten att du vill byta? mvh Heli |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.