|
|
|
|---|---|
|
Det är ju snarare regel än undantag att bmw's bakluckor rostar. Jag är 99% säker på att den jag har på bilen redan är bytt eftersom det inte är orginal lack. Men idag såg jag att det började bubbla sig lite igen, och min bil står ju mestadels inomhus i varmgarage ?! Är det någon mer som råkat ut för rost på sin nya lucka ? Jag har nu sån tur är kvar garanti på bilen som blir 6år i Feb 07 så de borde ju ta detta utan diskusion. Någon som vet om det är nya bakluckor de sätter dit eller renoverade ? ///Mvh Sibbe Länk | |
|
min var i alla fall helt ny... är 99% säker på det... //Martin |
|
|
Såhär ser det ut: Länk ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
surt... men du har ju garanti kvar... åk till bmw och visa upp luckan. Du behöver ju inte nämna att den är bytt/omlackad om du inte vill det... //Martin |
|
|
De kommer byta både baklucka och båda dörrarna fram, hoppas bara att man slipper synbar nyans skillnad. ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
Rosten kan börja mycket tidigt, me det menar jag. Bilen är en -01, kan ha byt lucka redan vid år 2003 eller 2004. Så har det gått snart 3 år sist de byte lucka. Så är rosten tillbaka, Ett gott råd , TITTA PÅ ALLA DÖRRAR OCKSÅ, framför allt förardörren är störst risk att det har börjat. Men titta även på motorhuven. När du är ändå är i farten........ MVH jossi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.