|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Skulle ut på en kortare limo-cruise till båthamnen. Vid start gnällde en av remmarna litet men tänkte inte mer på det. På väg tillbaka blev styrningen tvärtrög - undersökning visade att motorrummet var fyllt av ånga från nitritfri BMW-originalglykol med fryspunkt på -26 grader!!! Allt rann ut. Efter att ha läst upp samtliga svärord på flera språk - inklusive samiska - konstaterade jag att spricka enligt bilder i min blogg hade uppstått!! Mitt på blanka slangen ... ???!!! Absolut inget kunde ens i min vildaste fantasi anas om att den var sunkig inuti. (Checka bilden i min blogg) MVH /// Paap R |
|
Ojoj, som min dotter säger när hon "råkar" tappa skeden på golvet! Vilken slang var det? Länk Ser ut som den nedre, tycker jag. Hur är de övriga slangarnas kondition, kan man då fråga sig… Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Det mest märkliga är som sagt att jag åtskilliga gånger '"känt" på den och att den har varje gång fått G. Får nog skaffa mig ett begagnat endoskop från nått sjukhus som byter utrustning så man kan undersöka slangar även på insidan. Vore kul att med endoskopet cruisa ner i det fantastiska värmepaketet ... blir väl som att dyka bland korallrev med alla avlagringar och små prång. ... för att inte tala om när man kommer in i topparna och blocket. Är 12:an dessutom igång känns det nog som när man var nere i jagaren Östergötlands mottorrum alltmedan fartygschefen kunde läsa 38 knots på loggen. MVH /// Paap R |
| de verkar som de äts upp in i från | |
|
Ok,ungefär det som hände med både 735:an och min 535:a för en tid sedan(735:ans slang for med förra ägaren :)) Lilla krokiga slangen från termostathuset for åt h-vete...Toppackningen gick på 735:an,men 535:an klarade sig med ett snabbt ingripande :) Har nu bytt en hel del kylslangar som eventuellt skulle kunna "fara"...Man hoppas ju inte att dessa åker vid motorvägskörning eller dylikt,just vid nerpetning "ett snäpp"(535) alt. en nedväxlande aut.låda på 735:an när man t.ex ska om en 24metare :) Mvh Janne. |
|
Paap Reeder |
... det där med slangar är nog en ganska stor doldisrisk. På M535:an bytte jag allt ca -95. Särskilt utsatt är ju den som går alldeles under insuget och som det är en "bubbla" på i original. Jag klippte bort den - ersatte med en rörbit - och beställde en ny på BMW och fick en med bubbla. Lätt rodnande insåg man att den har en tryckutjämnande funktion. Man borde införa ngn sorts privat märksystem för slangarna och deras byten. En gul plaststrip vid slangklammern = "slangen bytt av Reeder". Vart 10:e år byter man färg på striparna ... MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.