|
|
|
|---|---|
|
Tempmätaren går upp när jag kör normalt. Om jag trampar ur och rullar på tomgång en stund går tempen ner igen. Efter en liten stund när jag kör så går tempen upp igen och jag får rulla en stund på tomgång. Någon som har några tips eller känner igen felet? Jag har bytt termostat men det hjälpte tji. | |
|
Välkommen till forumet! Vad exakt menar du med "rullar på tomgång en stund"? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag kör i t.ex. 100km/t i jämn fart, efter en stund kryper tempmätaren uppåt och då trampar jag ner kopplingen och låter bilen rulla i nån minut och då vänder tempen ner igen. Sen kan jag köra några minuter med normal temp och sen kryper tempen upp igen och så vidare.. | |
|
Låter som vattenpumpen kolla min bild på min blogg. Skovelhjulet i pumpen snurrar inte ordentligt. min gissning PeterB Länk |
|
|
Tack för förslaget, det låter vettigt. Jag funderade själv i dom banorna. Då är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång ;-) =)Roland |
|
| Jajamen, visst var det vattenpumpen. Plastskoveln var sprucken och slirade på axeln. Tackar för tipset! =) | |
|
Bra att det fixade sig. PeterB Länk |
|
|
En helt annan fundering inom området kylsystem: Åt vilket håll cirkulerar kylarvätskan på E34? Dvs. är den övre slangen på kylaren ingående eller utgående? /Z-motor |
|
|
Undrar eftersom jag ska hälla i rengöringsvätska i kylaren, tänkte att det blir mest effektivt om vätskan kommer rakt in i kylaren och inte via exp. kärlet. Men jag tänker kanske fel. På e28 sitter ju termostaten intill nedre kylarslangen, men på e34 är ju det omvänt. /Z-motor |
|
|
Ingen som vet? /Z-motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.