|
|
|
|---|---|
|
Bilen en 520 -92 med ganska hög mätarställning 26000 mil + Först var det endast när bilen var kall den gick ojämnt nu gör den det konstant .. Känns som om den går på 4 eller 5 cylindrar bara bluddrar,orkeslös rycker och skakar hela bilen . Knackningar förkommer vid tomgång såväl kall som varm .. Har inte hunnit gräva i det än ska börja i morgon .. Var kan problemet sitta ? | |
|
Börja med att kontrollera stiften för mer ledtrådar...angående ryck och skak... ...knackningar kan väl vara ett annat problem...!? =( Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
Byta stift å vips så gick den bra igen .. ! Trode inte att det kunde göra så pass mycket på bilen trode nästan motorn va kass .. gick knappt .. Nu vet jag det iaf =) |
|
|
Knackar den inte mer heller...!? Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
Nja kanske 2 sekunder när du startar den .. tycker inte alls det är som förut låter inte alls lika farligt .. Körde på en tank 98 oktan och lite stp injector cleaner tycks funka bra .. sjkall byta olja imorron .. Finns någon tabell för volymerna ? /Kalle |
|
|
Jo... I instruktionsboken finns volym måtten...se till att ha 6-liter olja hemma... men tippa inte i allt...se till att lämna plats åt en eller två burkar med oljetillsats mot tickande ventiler...(rengör motorn...) Köpte själv en "konservburk" på Mekonomen när mina ventiler tickade vid start av motorn...tickningarna försvann ganska omgående... =) Jag köpte en sådan burk som man kör med under hela oljebytesperioden... (HOLTS var märket på burken, men jag kan inte hitta den på deras hemsida så de har väl bytt till REDEX engine flusch istället???) Hur som helst så är det helt normalt att ventilerna tickar innan de har justerats automatiskt...men det går att få motorn helt tyst!!! Men har bilen stått en längre tid så har nog justeringen släppt på de flesta bilar...och den tickar när man startar...men används bilen dagligen så ska den inte behöva ticka om allt är som det skall... Ps! Jag saknar instruktionsboken... =( Och har inga tips på var man kan hitta volymuppgifterna på nätet... =/ Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.