|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tja! Det är så att jag har börjat fundera över en ny BMW och har blivit j*vligt sugen på en e46:a(sjukt snygga mm). Grejjen är den att jag studerar med en inte allt för stark ekonomi som följd. Därför funderar jag främst på dom lite mindre motoralternativen, 318 och 320i. Frågan är då vilken av dessa ni rekommenderar? Jag kör ca 1500mil/ år och det är mest landsväg. Har ni några köptips ang. e46 som är lätta att kolla? hittade den här annonsen: Länk vad tror ni om den? Tack på förhand! Mvh jocke | |
|
Hej! Du gör helt rätt i att köpa BMW. Själv kör jag en 320. Skillnaden är att en 318 har 140hk och en 4cylindrig motor. Medans en 320 har 150 kusar och 6cylindrig motor. då 318 är lite mer snik än 320 så saknar den vissa detaljer om du jämför lite bilder på blocket. Den du länkade till har tex inte multiratt.. Hoppas du blev lite klokare.. // Tompa |
|
|
Du kan hitta mycket bättre än så. Ha is i magen bara. Tänk på att svensksålda bilar ofta är billigare i försäkring. (Den i annonsen är inte svensksåld). 320 är trevligare men 318 billigare i drift/service etc. Som student så hade jag satsat på 318. |
|
|
318 e46 -99 har 118 hk. Det är en 8 ventilare. |
|
|
Från modell 2001 tror jag har den 170 hk. Jag har haft en 2002:a och den kan jag rekommendera. |
|
|
en 320 får du väl nämna så han fattar.. /// Bimmarkomanen |
|
|
Köp en 320 förresten Paxxe ;) /// Bimmarkomanen |
|
|
Se modellguiden för rätt effektuppgifter: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|