|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har tips hur man skaffar bäst bas till orginal hifipacket är det orginal låda och går den att eftermotera eller skall man köpa någon annan. Finns det färdig dragna kablar för detta? | |
| Inifinity basslink är ett bra alternativ. Säljs bla på brl.se för 3800kr. En diskret baslåda med inbyggt slutsteg. Har själv använt den i min 328, rekomenderas varmt! Tänker du använda orginal stereon så kopplas lådan enklast in via högtalarna i hatthyllan. Högtalarkablarna kapas å kopplas in via högnivån på ett litet slusteg, tex. DLS CA22 (ca 1600kr). Hatthyllans högtalare kopplas sen till slutsteget. Baslådan ansluts till slustegets lågnivå utgång. | |
| Finns det ingen färdigdragen lågnivå kabel då det finns orginal bas att montera? | |
|
Nej det finns ingen lågnivå utgång på originalradion. zcuse:Menar du verkligen att man skall gå och köpa ett slutsteg med högnivå ingångar bara för att få lågnivå ut till baslådan????? Betydligt billigare är det att istället köpa en enkel hög till lågnivåomvandlare för runt hundringen som paralellkopplas med bakhögtalarna och sedan har man lågnivå utgång.Dessutom har basslinken högnivåingång men jag vet inte hur pass bra den spelar i en sedan , det bästa är en låda som sluter tätt mot ryggstödet med ev port samt elementet spelandes ut genom skidluckan samt ett separat steg att driva denna med. |
|
|
Självklart behöver man inte springa å köpa ett slutsteg bara för att få lågnivå. Men ett slutsteg ger möjlighet att avlasta hatthyllans bashögtalare genom att dessa endast behöver spela midbas. Genom att ställa fas, delningsfrekvens och nivå på Basslinken (helt rätt Hewi, den har lågnivåinggångar) kan du få lådan å spela bas upp till t.ex 60hertz, och sedan via det separata slutstegets inbyggda låg och högnivåfilter få hatthyllans orginalbashögtalare (eller kraftigare eftermarknadsmodell) att spela bas mellan t.ex 60 och 200hertz. Systemet blir då mycket diskret. Ett budgetalternativ kan ju vara att koppla in den aktiva bandpasslådan GAS A112BP (1498kr) från brl.se via bakhögtalarna. En lösning som inkl kablage kostar under 2000kr. Jag är dock personligen lite skeptisk till GAS produkter, men jag har inte lyssnat på A112BP, så jag vet faktiskt inte hur den låter. Billig är den i alla fall.. :) Var för övrigt precis ute å varmkörde 328an, som just nu står i garaget i väntan på seriös köpare. Stereon är urplockad, men jag kan med gott samvete påstå att ett sportavgassystem å en rak sexa låter bättre än vilken biltstereo som helst, any day.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.