AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.269

Oljud från nya Brembo-skivor & Ferodo-belägg - normalt?

Ar
46
Arne L
520i -98
Inhandlade brembo bromskivor och ferodo belägg från G E Motor för drygt en månad sedan, men nu börjar det låta lite när jag nästan stannat helt med bilen som att det är beläggen som knasar, som ett sorts vissel ljud, samt ett lite grövre ljud vid kraftigare inbromsning. Är detta normalt i början?

Tacksam för svar!
Hejsan!
Kan bara säga att jag undrar samma sak,monterade nya brembo skivor och mintex belägg på min 540 häromdagen och det blir ett skorrande ljud vid bromsning,typ som om beläggen vore slut..skumt

Vantage
Grattis då är vi 3st.
Få se hur många vi blir till slut....hahahaha
Har kört 150 mil med mina skivor bak ( E36 -94:a ) och det började knastra.
Skivorna såg inte riktigt ok ut från början tyckte jag, men monterade dom ändock ( antagligen dum i huvudet ).
Skitsamma allt funkade.....i 150 mil.

Vantage
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
ferodo belägg e skit..erkänn du nästan åkte upp i röven på bilen framför vid första andra bromsningen... brembo skivorna håller nog måttet men är också lågbudget grejjer.. beroende på modell..

citat: snålheten bedrar visheten..! ;)

Ge han olja Bara!!
Satsar en femma på turbolensen slitsningen skapar... Lite vinande utan pedaltryck och kurrande under inbromsing

lillan Länk

//Thomas
Ar
46
Arne L
520i -98
fick ett mail från dom, så här skrev dom:

"Vissa bilar har tyvärr bromsok som inte är helt glappfria, då ligger belägget och nöter mot kolven på BAKSIDAN!!

Detta löser man med att lägga ett speciellt medel som brukar heta anti-sqeek eller oftast brukar det gå med kopparpasta på baksidan av beläggen
mot kolven samt på kortsidorna av beläggen som nöter mot okens stoppytor..
det är nästan aldrig beläggens friktion mot skivan som man givetvis annars tror som ger detta ljudet utan alltså beläggets friktion mot kolv och ok.. "

Ska se om det fixar problemet....
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Skrikdämpningsplattor är väl ett måste på alla sorts belägg!?

M V H
Stephan

Min bil: Länk
skrikdämpningsplattor?ja,såna sitter på mina mintex-belägg iaf...men nu är det ju ett skorrande ljud vid bromsning..

men det blir o prova o göra så som arne säger.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.